Topic-icon Jonkie's forex worstelingen

More
14 years 3 months ago #3102 by Seasalt-McFish
Replied by Seasalt-McFish on topic Re:Jonkie's forex worstelingen
Ik vind het ook zeker veelbelovend, al helemaal wanneer je ervan uitgaat dat we nog lang niet alle opties hebben bekeken of getest...

Heb dit weekend een logee, maar komende week ga ik nadenken over verkeersdrempels, stoplichten AA-meetings en alcoholcontroles voor de dronken man.... :D

Nice job!

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• Jonkie76
  • Jonkie76's Avatar Topic Author
  • Platinum Member
  • Platinum Member
More
14 years 3 months ago - 14 years 3 months ago #3103 by Jonkie76
Replied by Jonkie76 on topic Re:Jonkie's forex worstelingen
Aanpassing gedaan aan de dronken man..

heb reultaat met de maand januari vergeleken..

File Attachment:

2 veelbelovende resultaten. Ten eerste minder trades.. van 17 trades terug naar 12 trades, dus hierdoor minder spread. En minder foutieve instappen.
En hierdoor ook minder vaak uitstappen, waardoor trade langer loopt..
Dus meer profit...

• Jonkie76
  • Platinum Member
  • Platinum Member
More
14 years 3 months ago #3104 by Jonkie76
Ik heb dezelfde vergelijking uitgevoerd met de maand februari.
Het opvallende in de maand februari was met de oude crossing dat er ontzettend veel crossings waren die een entrysignal gaven, maar eigenlijk retraces waren, en er waren heel veel up en down moves in korte tijdseenheden.. een vreselijke maand voor trendfollowing systems.. Toch heb ik met het nieuwe systeem enorme verbetering erin gebracht..

File Attachment:

Ten eerste is het verlies met een paar pips beperkt.
Maar het belangrijkste is nog wel dat het aantal trades enorm omlaag is gegaan.

Van 26 trades terug naar slechts 12 trades.
Het grote voordeel daarvan is dat de betaalde pips aan spread hiermee enorm is teruggedrongen. had ik in de oude situatie nog 147 pips verlies in deze slechte trendmaand, dan is dat nu teruggedrongen naar 102 pips verlies.

• Jonkie76
  • Platinum Member
  • Platinum Member
More
14 years 3 months ago #3105 by Jonkie76
OK, in maart hebben we een maand te pakken die het juist slechter doet dan voorheen..

File Attachment:

Het was ook een dramatische maand in de eur/usd.. wat een moves op de 4 uurs chart zeg, net een jojo..

• Ultimate-strategy
  • Ultimate-strategy's Avatar
  • Premium Member
  • Premium Member
More
14 years 3 months ago - 14 years 3 months ago #3106 by Ultimate-strategy
Replied by Ultimate-strategy on topic Re:Jonkie's forex worstelingen
WTF

Ik dacht dat jullie met het phoenix systeem bezig zouden gaan? :huh:

zie ik in 1 keer "de dronken man" voorbij komen lol

Zijn jullie nu overgestapt naar "de dronken man"?

"Cut your losses and let your profits run"

More
14 years 3 months ago #3107 by zeebaars
Replied by zeebaars on topic Re:Jonkie's forex worstelingen
Hey Jonkie,

Ik heb gezien dat je bij WHSelfinvest een strategie kan maken met ema crossings en deze dan eenvoudig en snel zou moeten kunnen backtesten.

Zelfs in een gratis demoversie.

Hieronder een paar links:

www.whselfinvest.be/nl/films/cfd/chartstudio/loadfilm.php?film=b5_strategie_alarm.swf&closeBT=Sluiten&title=Strategie Alarm

www.whstrading.com/WHSProStationNL/gevorderden/backtest_strat_ST_MACD_PARSAR.html

veel succes.

groeten,

zeebaars

accountcijfers kunnen niet liegen, mensen des te beter...

• Jonkie76
  • Platinum Member
  • Platinum Member
More
14 years 3 months ago #3108 by Jonkie76
Haha, ja de dronken man.. ideetje van Zee. omdat de strategie op een weg lijkt met een middenstreep waarover een automobile van linker weghelft naar rechter weghelft slingert ;-)

We hebben de waarde uit de phoenix strategie gehaald, en we proberen nu de phoenix uit te kleden tot een simpele strategie op 1 tijdframe..

Tx Zeebaars voor deze info, ga gelijk die websites bekijken! TX!

More
14 years 3 months ago #3109 by Jelle
Replied by Jelle on topic Re:Jonkie's forex worstelingen
Dit lijkt toch steeds interessanter te worden, als je zo die backtests ziet. Wat is de plannen voor een live test? Ik bedoel met lots van 0,01 size kun je zo'n test toch redelijk goedkoop opzetten.

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

• Jonkie76
  • Platinum Member
  • Platinum Member
More
14 years 3 months ago #3110 by Jonkie76
Ik ga niet live testen tot ik de regels goed heb gedefinieerd..
1 kleine aanpassing kan al funest zijn..

voorbeeldje..regeltje - minimaal 5 pips gecrossed zijn, ivm correcte crossing. ik wil geen schijnbeweging. Deze regel zorgde ervoor, samne met de 3/8 aanpassing dat ik in januari omhoog schoot in de profit, langere runs, en in minder aantal trades..
Echter in de maand maart zorgde deze regel er juist voor het tegenover gesteld, te laat in de trade naar de ander zijde, flinke drops die je mist, om vervolgens weer up te gaan en je te veel overlap krijgt door je late reactie..

Ik heb die van april nu ook gedaan.
Nog steeds een pluspunt in de nieuwe regels en opzet is dat ik minder trades heb, en daardoor minder spread heb betaald.. Dat scheelt als een slok op de borrel.
Ander voordeel deze maand was dat ik iets langere runs kon maken..en iets meer profit haalde.

File Attachment:

• Jonkie76
  • Platinum Member
  • Platinum Member
More
14 years 3 months ago #3111 by Jonkie76
OK, even de totalen er bij...

De 3/5 crossing methode leverde in jan t/m april 2011 de volgende totalen.

Totaal aantal bruto pips : 927 pips
Totaal aantal trades : 87
Totale spread : 87 x 3 = 261
Totaal aantal netto pips : 666 pips (ooh..is that a bad sign??)

===================================================================

De 3/8 crossing methode met de 5 pips crossing regel leverde
in jan t/m april 2011 de volgende totalen.

Totaal aantal bruto pips : 657 pips
Totaal aantal trades : 57
Totale spread : 57 x 3 = 171
Totaal aantal netto pips : 486 pips

• Jonkie76
  • Platinum Member
  • Platinum Member
More
14 years 3 months ago #3112 by Jonkie76
Vorig jaar November was een echte trending maand, dus ik heb beide crosses nog een keer vergeleken.

File Attachment:

Scheelt 100 pips..

Het lijkt er op dat de 3/5 door zijn snelle reactie het zowel in trending als in volatiele markten het goed doet.
En dat de 3/8 het juist beter doet in een trending scenario..

wordt vervolgd.. ff met Sea verder kortsluiten..

• Jonkie76
  • Platinum Member
  • Platinum Member
More
14 years 3 months ago - 14 years 3 months ago #3119 by Jonkie76
Van het weekend met mijn spoedcursus MQL4 begonnen.

Heb zowaar een script gemaakt die HALLO WERELD tegen mij zegt.. hehe ;-)

Ondertussen ben ik allerlei sample scripts aan het downloaden met EAM crossover techniekjes...
Als ik een goed script klaar heb kan ik deze backtesten in MT4.
Daar zit namelijk ook een backtest proggie in B)

• Jonkie76
  • Platinum Member
  • Platinum Member
More
14 years 3 months ago - 14 years 3 months ago #3120 by Jonkie76
Was vandaag nog even aan het rondneuzen en kwam toen deze tutorial tegen over het programmeren in de Meta editor van MT4. MQL4 wordt hier uit de doekene gedaan. Maar dat niet alleen, worden examples in gebruikt die ik ook kan gebruiken B)

www.seputarforex.com/eng/metatrader/learning/Lesson1.pdf

Ik weet niet hoeveel lessen het zijn, maar als je iedere keer het nummertje met 1 ophoogt krijg je de volgende pdf te zien.. dus Lesson2.pdf , Lesson3.pdf, enz enz..

groet,

J.

• Jonkie76
  • Platinum Member
  • Platinum Member
More
14 years 3 months ago - 14 years 3 months ago #3127 by Jonkie76
EUREKA!!

Gisteravond zitten klooien en klooien..
allerlei testjes gedaan met allerlei crossovers, waarbij we telkens reverse gaan..
Voordeel is dat als je er een echte reverse komt met een langere run dat je deze van het begin tot het eind meeloopt en deze veel pips op leveren..

Echter, zaten we nog steeds met een groot probleem..er zijn gewoon te veel valse signalen en in principe wil je alleen met de trend meetraden omdat dat de kans op succes vergroot. Ja je zal eens een run moeten missen, maar al die valse signalen kosten uiteindelijk meer pips. In een periode van sonsolidatie zal je dat veel pips kosten soms wel 5 to 6 signalen achtereen, en dan moet je nagaan dat de stoplosses dan ongeveer gemiddeld 40 pips zijn..tja das dan een pip of 200 die je dan weggooid.
En die maak je dan op een goede run misschien wel goed, maar dan blijft er weinig over van de positieve run.

Ik heb de afgelopen dagen lopen testen en testen, door allerlei ea's te downloaden en deze in MT4 te laten runnen. Alle crossover technieken gaan over de lange termijn down under. :angry:

Oh oh, wat zat ik daar mee in mijn maag.. hoe kan ik er voor zorgen dat we alleen met de trend mee gaan.. want daar ligt de kracht van de crossing..met de trend mee heb je namelijk hoger slagingspercentage. Ander voordeel is namelijk dat je dan de correctie niet hoef te betalen..

Dus de grote vraag was.. Welke aanpassing dient de Dronken Man te krijgen om te zorgen dat we met de trend mee gaan?

Mijn eerste gedacht was een 3e EMA lijn die gecrossed moet zijn door beide EMA's van de Dronken Man.. dit werkt niet.. krijg je hetzelfde reversal probleem..
Toen dacht ik weer aan de Phoeni Methode.. die checkte de daily om te zien of de 4 EMA's in orde lagen .. dit wilden we niet.. we willen 1 chart waar je visueel de trend kan controleren zonder te moeten switchen..Phoenix had daar een indicator voor.
Maar toen kwam het Eureka momentje.. Hector... weet je hem nog?
Onze eerste opleiding in de forex wereld?

Hector bepaalde de trend aan de hand van de prijs tov een SMA lijn!!
Ja, dat is het... alles draait om de prijs. En dat is waar ons systeem de Dronken Man om draait.. de prijs.. het ligt gewoon voor onze neus. De grote spelers op de markt, de overheden, de banken enz.. zij bepalen de prijs!! Kijk maar wat er laatste gebeurde in Japan, investeerders trokken hun geld naar Japan. En de overheden reageerden daarop toen ze zagen wat er gebeurde met de prijs. De prijs was niet acceptabel, dus reageren ze daarop en bepalen dus de prijs.. prijs is dus alles!

Op de daily chart wort bijvoorbeeld aangeduid dat als de prijs zich boven de 200SMA bevind we in een uptrend zitten en je dus alleen long moet gaan.
Deze periode is natuurlijk veel te lang en is voor long term investers..
Hector gebruikte in zijn methode de 50SMA lijn, die mooie rode, die aanduide.. let op!, dit is een beslissingsgebied.. gaan we weer up of toch short..???

De nieuwe regel was geboren.. ik lag in mijn nest na te malen, het was half een 's nacht en het popte zo in mijn hoofd.. ik moet reageren op de prijs! Wat wil de markt met de prijs? Als de prijs zich boven de 50 SMA/EMA lijn bevind mogen we bij een crossing alleen long! Als de prijs zich onder de 50SMA/EMA bevind mogen we alleen short.

Deze nieuwe regel gat er voor zorgen dat we alleen met de trend mee handelen en dan zo lang mogelijk mee lopen en op de top eruit springen.. :woohoo:

OK,ok, ik moet het nog gaan backtesten.. maar ik heb hier een goed gevoel bij.

Ik zal kijken of ik wat plaatjes kan bijvoegen..

Oh ja, nog een pluspuntje, deze techniek werkt op 1, 4 uurs en daily chart ;-) Dus je kan zelf bepalen welke chatrt je wilt handelen..

• henkg
  • henkg's Avatar
  • Senior Member
  • Senior Member
  • De kunst van het traden maakt je sterker
More
14 years 3 months ago #3128 by henkg
Replied by henkg on topic Re:Jonkie's forex worstelingen
Zeg Jonkie,

In Trend Following van Covel staat op pagina 227 de volgende uitspraak: "What are the best market indicators? In order they are:
1. price
2. price
3. price

Op diezelfde pagina heb ik onderstreept: "The only way to know that a trend has started is when it starts to move either up or down."

Dit boek heeft overigens als ondertitel; 'How great traders make millions in up or down markets' :)

Het leven van een trend follower kan zo eenvoudig zijn. Betekent niet dat het makkelijk is. Want valse uitbraken zijn psychisch heel zwaar. Dat lees ik ook in jouw post terug. Maar als je eenmaal een trend te pakken hebt, hoef je hem 'alleen maar' uit te zitten.
Ben hier nu (in demo) mee bezig. Doe het samen met Luickx. Intussen blijf ik lezen. Dat helpt enorm. ;) In juli wil ik Trading in the zone uit hebben, in augustus ga ik live. Plan your trade and trade your plan.

• Jonkie76
  • Platinum Member
  • Platinum Member
More
14 years 3 months ago #3129 by Jonkie76
Aaarghhh.....

Foutje gevonden... Stel de prijs bevind zich onder de 50SMA. Dan mag ik alleen short.
Wat nu als er een crossing plaats vind naar de upside, en deze pas na 300 pips een exit signaal geeft. Na 50 a 75 pips heeft hij de 50 SMA al doorbroken, en toch krijg ik geen signaal meer om ook long te gaan en mis ik hier een vette oppurtunitie om pips te verdienen..

Nou, die euforie duurde dus ook maar kort... BUMBER... we gaan weer terug naar de tekentafel..

More
14 years 3 months ago #3131 by Jelle
Replied by Jelle on topic Re:Jonkie's forex worstelingen
Man dit is wel briljant om mee te lezen! Zit ik net helemaal in je EUREKA moment en denk 'ja, dat zou het wel eens kunnen zijn!'. Plausibel, simpel, elegant. Nu alleen nog de backtests.

Even later spat mijn euforie uit elkaar, er is een foutje gevonden! Ik ook 'Aaaaaargghh!'

Gaan Jonkie en Dronken Man elkaar vinden? Je ziet het in de volgende aflevering van 'Jonkie's Forex Worstelingen' :)

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

More
14 years 3 months ago #3132 by Seasalt-McFish
:laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

More
14 years 3 months ago #3133 by Seasalt-McFish
Ik vind het veel te mooi weer om met dit soort dingen bezig te zijn. Daarom wcht ik maar even tot het onweer voorbij is vannacht en het wat koeler wordt...

Heb nog wat interessante aanpassingen bedacht, die ik eerst even wil testen.

• Jonkie76
  • Platinum Member
  • Platinum Member
More
14 years 3 months ago #3134 by Jonkie76
Gelukkig is het forum overal ter wereld bereikbaar.. :laugh:
Onder de parasol, op je werk, in de bank, waar je maar wil..

Heb eerste hoofdstuk van een boek gelezen van Kathy Lien. Ook zij benadrukt de kans om trends te laten runnen zo lang als ze runnen tot je exit signaal krijgt. Goed dat doen wij nu ook met de Dronken Man. Ons probleem zit echt in de loosers...
We moeten ons dus echt focussen op de loosers..hoe kunnen we de loosers of beperken en/of de kop indrukken?

Een gedeelte van de loosers is namelijk niet omdat ze direct door hun stoploss gaan, maar gewoonweg omdat ze niet ver genoeg door runnen in de richting van de trend, vervolgens reversen en een crossing geven, en daardoor een exit geven, waardoor een potentiele winner een looser is geworden.

Veel signalen gaan wel degelijk 30 a 40 pips in de juiste richting, om vervolgens terug te gaan naar -20 pips en dan een exit signaal geven.
Wellicht dat we iets van een regel van verplaatsen stoploss naar BEP moeten hanteren.
Bijvoorbeeld als een geopende positie 30 pips is verplaatst in de juiste richting de positie verplaatsen naar BEP.

Kathy had het namelijk over dat controle over je loosers het verschil maakte tussen winnende traders en verliezende traders.

Het lullige zou zijn dat als je naar BEP verschuift, de trade tegen je keert je uit de trade gooit, om vervolgens weer in de juiste richting te gaan zonder een crossing te geven.. Heb al een paar crossings gezien die dat deden. Je stoploss hitten, om vervolgens juiste richting in te gaan zonder crossing te veroorzaken.

Ik hoor van je Zee.

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.119 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2024, All Rights Reserved

Forexinfo.nl

Handelen in forex en Contracts for Difference (CFD’s) is zeer speculatief en behelst een aanzienlijk risico op verlies. Dit soort handelen past niet bij alle investeerders, dus u moet er doordrongen van zijn dat u de risico’s volledig begrijpt voordat u begint met handelen. De inhoud op deze website kan veranderen en wordt enkel verstrekt met het oog op het assisteren van bezoekers bij het vinden van informatie over forex en andere financiele instrumenten en produkten. Forexinfo heeft redelijke inspanning verricht om ervoor te zorgen dat deze informatie accuraat is maar garandeert deze accuraatheid niet en accepteert ook geen enkele verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor verliezen of schade die geleden zou kunnen worden door gebruik en/of navolging van deze informatie. Alle informatie op deze website moet daarom worden gezien als 'te gebruiken op eigen risico' informatie.