Topic-icon Jonkie's forex worstelingen

• Jonkie76
  • Jonkie76's Avatar Topic Author
  • Platinum Member
  • Platinum Member
More
14 years 7 months ago #2264 by Jonkie76
Replied by Jonkie76 on topic Re:Jonkie's forex worstelingen
Viel de rakeback even tegen zeg.. $2,5 dollar maar.. terwijl ik de vorige keer een tientje had.. hmm..

Toen maar ff eens shot gewaagd op NL10.. na 3 handen halve stack erbij.. dus heb ik de rakeback bijna goed gemaakt.. hehe..

Was trouwens wel en tricky hand, ik callede preflop raise met AJs een raise van 3bb.
Ik zat in positie, dus ik dacht dit wel te kunnen doen.
Flop komt Jxx. Gozer bet uit en ik besluit alleen te callen. Turn weer blank, gozer bet weer uit. Ik call weer. River een A. Ik hit dus 2 pair. Geen straight en flush mogelijkheden. Alleen trips beaten mij daar nog. Gozer bet weer uit. Ik besluit toch te callen. Gast had alleen QTs en had vanaf turn naar river een flush kunnen hitten.
Hij vuurde dus 3 keer met niks..en ik callede hem down.
Ik ga deze hand ff op pokerstartegy pleuren, want zelf ben ik wel benieuwd hoe de hand te spelen preflop, postflop en turn. Pakte nu goed uit op de river, waardoor ik in veel gevallen goed zou zitten. Echter zijn dit ook handen waar je makkelijk mee broke zou gaan. maar goed, BR opgekrikt naar $216,- dollar. Nog $34,- te gaan..

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• Jonkie76
  • Platinum Member
  • Platinum Member
More
14 years 7 months ago #2267 by Jonkie76
Ik heb alvast een eerste schifting gemaakt voor de phoenix method van de currecny paren waarop ik wil gaan handelen op basis van de spread.
Dit is de eerste schifting geworden..

File Attachment:

Deze paren ga ik allemaal in mijn trading software configureren, zodat ik ze allemaal strak heb staan, en snel kan oproepen en analyseren.

Maar vanavond eerst even kijken of ik nog wat trades in de Trade vd Week thread kan plaasten...

• Jonkie76
  • Platinum Member
  • Platinum Member
More
14 years 7 months ago - 14 years 7 months ago #2295 by Jonkie76
We eindigden de week met een verschrikkelijke aardbeving/tsunami in Japan.
3 wereldtitels van de nederlands schaatsers tot nu toe staat dan daarmee in schril contrast. De forex op z'n kop..en de shorts op de euro werden weer in 1 halve dag teniet gedaan!

USD/CHF in de trade vd week met 40 pips afgesloten.
De AUD/JPY heb ik met 27 pips in de mina fagesloten en koste me ongeveer 3 dollar..
Het was weer een vreemde week wat traden betreft..je kon er geen touw aan vastknopen..
NZD/USD die ik op papier doe is door zijn stoploss gegaan, en heeft 130 pips opgeleverd.

Op poker gebied ben ik bijna aan mijn target geraakt..
Wat rakeback gehad, en een paar beste swings van meerder BI up en down, toch nog de teller op $242,- staan.. nog 8 dollar te gaan om een eerste shot op NL10 te mogen wagen..

Dus al met al deze week totaal iets van 35 dollar up.

More
14 years 7 months ago #2305 by Jelle
Replied by Jelle on topic Re:Jonkie's forex worstelingen
Was inderdaad een vreemde week op de forex. Dat de euro ineens omhoog schoot kwam denk ik -met achteraf kennis - doordat Euro president van Rompuy twitterde (ja, je leest het goed) dat er een akkoord was over de hervorming van de euro. Later werd dit weer wat afgezwakt, maar toen was het al viral gegaan.

Wel aardig nog wat valuta paren die je hebt geselecteerd. Je hebt het over een "eerste schifting". Gaan er nog valuta paren afvallen? En hoeveel wil je er dan overhouden?

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

• Jonkie76
  • Platinum Member
  • Platinum Member
More
14 years 7 months ago #2319 by Jonkie76
Het worod eerste schifting is misschien niet goed gekozen, maar soms blijk het dat je op bepaalde paren meer kennis opdoet over de bewegingen en reacties van fundamenteel nieuws als ander paren, waardoro je voorkeur gaat krijgen daarvoor. Dat beodel ik eigenlijk. Maar in principe heb ik ze nu allemaal geconfigureerd en kan ik op allemaal handelen volgens het phoenix systeem.

Het was echter een rare week, en ik heb geen mooie setups gevonden.
Ik wacht even op wat rustiger vaarwater, ondertussen verdiep ik mijn kennis in het phoenix systeem.

Met pokeren gaat het nog steeds opwaarts, en heb ik waarempel mijn eerste doel bereikt. Een bankroll van $250,- dollar.
Dit betekend dat ik een shot mag gaan wagen op NL10.
Ik open 1 rush tafeltje, en zakt mijn BR onder de $245,- dan speel ik eerste weer Nl5, om weer aan te vullen tot $250,-. Dit doe ik net zo lang tot ik niet meer onder dat bedrag zak en NL10 mijn thuisbasis is geworden. Op naar $625,-

• Jonkie76
  • Platinum Member
  • Platinum Member
More
14 years 7 months ago - 14 years 7 months ago #2320 by Jonkie76
Heb een eerste shot gewaagd op NL10, na een half uurtje op en neer uiteindelijk zowaar 1 dollar up ;-) edit: later toch nog ff gespeeld.. BR is nu $263,-

Ik heb gisteren trouwens een prachtige setup gemist op de EUR/NZD.
Hieronder de 4 uurs chart. De indicator eronder is een grafische weergave. De rode staven geven aan of de trend up of down is op de daily en de 2 emalijnen geven de corssings weer, welke je uiteraard ook op de chart ziet. Hoe langer de staven de te sterker momentum en de EMA lijnen op de daily van elkaar af liggen.

File Attachment:

Ik zoek eigenlijk nog iets waardoor ik een bericht/email krijg op mijn mobiel als er een crossing plaats vind, en de daily voldoet.. Nu mis ik best veel setups die zich overdag voordoen. Ik ben aangewezen op dat ene uurtje dat ik 's avonds achter de pc zit.

Je ziet dat de EUR/NZD zich de afgelopen 20 uur al 400 pips heeft verplaats.. en die had ik dus mooi mee kunnen lopen..

• Jonkie76
  • Platinum Member
  • Platinum Member
More
14 years 7 months ago - 14 years 7 months ago #2324 by Jonkie76
14 maart om 01:00 nog een setup gemist. Ik lag toen op één oor, dus dan mis ik wel vaker wat. Prachtige crossing op de 1-uurs chart. En de trend was UP!
Dus een geldige setup.. Had nu al op bijna 500 pips in de plus gezeten..

File Attachment:

Ik moet toch echt zien te regelen dat ik berichten krijg op me mobiel..

Heb afgelopen week nu al 3 setups over het hoofd gezien, en gezamenlijk hadden ze ongeveer 1200 pips opgeleverd als ik de huidige prijs bekijk..in 7 dagen tijd!!!
Dat is 170 pips per dag (inclusief za/zo)!!

ps. weet je die NZD/USD van 2 wwken terug voor de trade setup van de week?
Die loopt nog steeds!!! 350 pips in de plus (heeft al op plus 450 gestaan maar de trend is nog steeds down)

More
14 years 7 months ago #2326 by Jelle
Klinkt inderdaad alsof de biggest leak in dit trading systeem op het moment vooral het missen van de set-ups is, en dat is wel verdomd zuur natuurlijk.

Maar is het zo moeilijk dan om info hierover over je mobiel te krijgen?

More
14 years 7 months ago #2327 by Seasalt-McFish
Replied by Seasalt-McFish on topic Re:Jonkie's forex worstelingen
Heb je trouwens ook gekeken of je setups hebt gemist die verliesgevend zouden zijn geweest?

Heb me er zelf deze weken weinig mee bezig kunnen houden, maar het lijkt nog steeds een goed systeem, zo te zien.

• Jonkie76
  • Platinum Member
  • Platinum Member
More
14 years 7 months ago #2328 by Jonkie76
Ik heb alle recente crossovers bekeken Sea, en er waren er maar een paar die door een trend op de daily ondersteund werden. Dus kan best zijn dat ik er 1 of 2 heb gehad die verliesgevend zouden zijn geweest, maar dat weegt niet op tegen de run van pips van de andere setups..

Ben nu echt op zoek naar zo'n mailing systeempje..

• Jonkie76
  • Platinum Member
  • Platinum Member
More
14 years 7 months ago #2330 by Jonkie76
Hieronder voorbeeldje..

File Attachment:

en

File Attachment:

Op de 4 uurs chart zijn maar liefst 5 crossovers te zien.

1e.
Dit is een geldige crossover, met een kleine kanttekening. De daily bevind zich in een opwaartse trend en heeft hier net een correctie achter de rug. De daily staat net op het punt om de 3, 5 en 8 EMA weer in orde te laten verlopen. Veel momentum op de 4uurs chart, en een hammer formatie daarvoor. De ideale spot voor een reversal naar de upside!

2e.
Dit is geen geldige crossover. De daily zit in een uptrend, dit is een correctie op de 4uurs chart. Daily bepaald onze uitstap, 4uurs niet. Crossover naar de downside blijven we vanaf!

3e.
Dit is een geldige crossove, Daily zit in een uptrend.
Kanttekening is het momentum. Het zou mooi zijn om een BUY order te plaatsen op een iets lager punt. vorige low was namelijk op 1.3857. En de closeprijs van de gesloten opwaartse candle is 1.3988. Stoploss zou je dan op 1.3850 moeten zetten, en 138 pips. vind ik persoonlijk net iets te ruim. Zelf zou ik persoonlijk 40 pips lager willen instappen. Met de kans de trein op stoom te missen, of op een ideaal punt in te stappen. Ander punt is dat we nu voor de 3e maal tegen de 1.4000 zit te hikken. Dit kan risicovol zijn, maar juist ok winstgevend bij een breakthrough. Dit zijn typische situaties waarbij gezond verstand de leidraad is.

4e.
Dit is geen geldige crossover. De daily zit in een uptrend!

5e.
Dit is een gedlige crossover. Daily in een uptrend, en genoeg momentum!

Op alle drie de geldige punten had ik kunnen instappen, waren mijn stoplosses niet geraakt en zou ik nu een mooie profit hebben gemaakt.

More
14 years 7 months ago #2331 by Seasalt-McFish
Volgens mij heb ik iets over mailservice gelezen op die site onder de link van k00tje....

More
14 years 7 months ago #2332 by gigagonnie
Replied by gigagonnie on topic Re:Jonkie's forex worstelingen
Duidelijke uitleg Jonkie! Had nog wel een vraagje: hoe bepaal je dan je Stoploss? En ik geloof dat je ergens schreef dat je uitstapmoment wordt bepaald door de daily chart, klopt dat? Kijk je dan naar een crossover? Hoe sluit je de trade vervolgens af, kun je dan ook niet je uitstapmoment missen doordat je maar beperkt toegang/tijd hebt? Ik zal er ook wat over gaan lezen, lijkt me een goede aanvulling!

• Jonkie76
  • Platinum Member
  • Platinum Member
More
14 years 7 months ago - 14 years 7 months ago #2333 by Jonkie76
Ohw, een link? Waar dan ? heb ik iets over het hoofd gezien?

@Gonnie,

Op beide charts gebruik ik 4 EMA lijnen, 3, 5 8 en 13.
Instappen is op 4 uur chart, als 3 de 5 crossed.
Uitstappen is op daily als de 3 de 8 crossed.
Omdat de close van de daily pas 's avonds 2300 uur is, kan ik elke avond rustig kijken hoe het een en ander er voor staat, en voor het slapen gaan controleren of ik een positie moet sluiten of open kan laten staan.

Ohw, het poker was vandaag ligt dippie van $9,- dollar.
Zelf 1 hand dom gespeelt. AQo tegen een set. toen ik op de turn mijn Q hitte..beetje overplayed zeg maar. De ander hand was AKo tegen een flush die op de turn aankwam en geminraised werd. Ik verwacht vandaag echter nog wat rakeback..edit: dit was $5,60.
Dus BR op $260,-

More
14 years 7 months ago #2334 by Seasalt-McFish
Ik weet niet hoe het hier zit met links van andere sites, dus Jelle, haal maar weg als dit niet de bedoeling is.....

www.forexbrace.com/content/view/69/77/

Heb het niet doorgelezen, maar de titel doet me denken dat je zoiets zoekt?

• Jonkie76
  • Platinum Member
  • Platinum Member
More
14 years 6 months ago - 14 years 6 months ago #2336 by Jonkie76
Ik zal het eens rustig bekijken.. tx for the link.
edit: bekeken, het zijn de algemene instelligen voor je email provider.
Wat ik bedoel is hoe je een signaal afgeeft bij een crossing, dus dat je een message genereert. Stel je bijvoorbeel voor dat je met je rechtermuistoets op een EMA lijn klikt en dan de optie hebt, "indien crossed by.. than send email to.."

Met poker de $9,- verlies van gister weer goed gemaakt.
Was NL10 spelen, en ik denk ik open een tafeltje erbij.
Krijg op de nieuwe tafel gelijk AA. Er wordt voor mij geraised. Prima, denk je dan..
Ik reraise naar $1.20. Gast op SB doet er een schepje bovenop en reraised naar $3,50.
Helmal prima denk ik dan. De initiële raiser fold en ik ga allin, en wordt door de SB gecalled met AQs. Lekker.. vervolgens 2 hartes op flop.. dan knijp je de billen even wat strakker samen, maar wonder boven wonder, worden mij Aces niet gekraakt en ze blijven staan. Gelijk de tafels gesloten, toppie gevoel vasthouden voor de rest van de dag.. BR gegroeid naar $268,-
Ik mag nu definitief met 2 tafeltjes NL10 spelen. En iedere tien dollar dat mijn BR groeit open ik er een tafel bij tot ik op 4 tafels zit.

Op de EUR/NZD is ondertussen een situatie ontstaan waar ik waarschijnlijk zondagavond op zou kunnen instappen. De 3 en 5 EMA schampen elkaar op de 4-uur chart. Het eerste uur na opening op de markt gaat mij het signaal geven wel of niet in te stappen.

More
14 years 6 months ago #2337 by Jelle
@ Sea
Goede, relevante outlinks zijn eigenlijk altijd welkom, uitzonderingen (die ik zo even niet kan bedenken) daargelaten :)

@Jonkie.
EUR/NZD huh....? Misschien ga ik die wel bij mijn trades van de week voegen dan....hehe

• Jonkie76
  • Platinum Member
  • Platinum Member
More
14 years 6 months ago #2338 by Jonkie76
Heb vanavond nog ff gepokerd..
Beetje NL10(1 tafel),en omdat ik best wel goed ging de afgelopen weken heb ik mijzelf ook op 2 toernooitjes getrakteerd. Een rush toernooitje van $3,40 en een 45 mans SNG van $5,50. De rush ging niet lekker..mijn laatste hand liep ik tegen een dominated handje op..helaas pindakaas.

Bij de 45 mans ging het echter beter. Na niet veel handen mijn stack verdrievoudigd, en lange tijd op plek 1 en 2 rond gezworven. Tot vlak voor de FT, toen zakte ik iets terug naar plek 5 toen we uiteindelijk met 9 man gingen uitmaken wie de laatste 6 zouden zijn die om de cash gingen spelen.

Nummer 9 moest al gauw de tafel verlaten.
En toen kwam er een prachtige setup, waarbij de minstack pushte met 55, waarop de runner up chipleader repushte met KK, maar heel ongelukkig gecalled werd door de chipleader met AA!! 2 man eruit, en hoppa in de cash..

Vervolgens push ik met AKo de 2 man onder mij eruit en zijn we nog met 4 man over.
Pak rustig mijn spots, en behoud mijn stack op peil tegen de big guys.
Dan komt er een moment waarop de blinden 500/1000 zijn en ik nog 12000 behind heb en op de BB zit, de bigstacker raised naar mij toe met 2000. Ik push allin, en hij called direct met A7s van klavers, ik laat hem AQo zien. Op de flop valt gelijk een Q en 1 klaver. Hoppa denk je dan..tot de fucking turn en river nog 2 klavers brengen en je er stiekem toch uitligt..erg zuur, want had me de chiplead opgeleverd! En nu lag ik eruit op plek 4. Toch bracht deze plek mij $24,75 op. Ik verloor wat met QQ tegen AA met NL10 en met AKo onderuit tegen QJo preflop, en door deze prestatie mijn BR weer verder opgekrikt naar maar liefst $277,-

Enkele maanden terug al mijn cash van alle pokerrooms gehaald en in de forex gestopt. Toen $25,- piek achtergehouden op Fulltilt om af en toe mee te pokeren. Als je dan ziet waar ik nu sta, dan heb ik dat niet verkeerd gedaan dunkt me! En NL10 speelt in principe hetzelfde als NL5. Niet echt veel niveauverschil. Vanmiddag nog ging iemand met AQs tegen mijn AA allin preflop..

More
14 years 6 months ago #2340 by Jelle
Altijd leuk om te lezen zo'n toernooi avontuur, makkelijk om mee te leven. En inderdaad, van $25 BR naar $277, dat doe je niet slecht! :)

• Jonkie76
  • Platinum Member
  • Platinum Member
More
14 years 6 months ago #2368 by Jonkie76
Mijn Forex avontuur stokt de laatste tijd een beetje, langere termijn trends zijn weinig aanwezig. Op de 4 uurs chart heb ik al verschillende signalen gahd deze week, maar de daily chart voldoet niet aan de trend, waardoro je dan namelijk ook in een reversal kan zitten en dan is het te gevaarlijk om in te stappen.

Ik check dagelijks mijn charts, maar deze week niks spannends voor mijn systeem..

Dus ik ben maar weer verder gegeaan met mijn pokeravontuur..en die was net zo swingy als de USD/JPY van laatst..

Ik was na enkele dagen ploeteren op een Br aangekomen van $282,-.
En toen ging het fout.. en verloor ik $40 piek in 1 dag. OM het vervolgens van daag met $50,- piek weer goed te maken. Dat NL10 begint me meer en meer wel te liggen.
Zal weer vreemd zijnom ooit weer NL5 te moeten spelen. Hopleijk is dat niet meer nodig.
BR weer hersteld dus, en staat nu op $290 (zelfs even gepiekt op $298,-, maar 2 shortstackers moesten het weer zo leuk vinden om mijn AA te kraken en mij KK te overplayen en nog te hitten ook)

Komende week ga ik kijken of ik nog ander manieren kan vinden om ook kortere termijn te traden. Wellicht een short op de eur/usd..nu de regering gevallen is van Portugal..

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.093 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2024, All Rights Reserved

Forexinfo.nl

Handelen in forex en Contracts for Difference (CFD’s) is zeer speculatief en behelst een aanzienlijk risico op verlies. Dit soort handelen past niet bij alle investeerders, dus u moet er doordrongen van zijn dat u de risico’s volledig begrijpt voordat u begint met handelen. De inhoud op deze website kan veranderen en wordt enkel verstrekt met het oog op het assisteren van bezoekers bij het vinden van informatie over forex en andere financiele instrumenten en produkten. Forexinfo heeft redelijke inspanning verricht om ervoor te zorgen dat deze informatie accuraat is maar garandeert deze accuraatheid niet en accepteert ook geen enkele verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor verliezen of schade die geleden zou kunnen worden door gebruik en/of navolging van deze informatie. Alle informatie op deze website moet daarom worden gezien als 'te gebruiken op eigen risico' informatie.