- Thank you received: 0
Jonkie's forex worstelingen
- Seasalt-McFish
-
- Elite Member
-

Ben ijverig je handen aan het beoordelen J. Erg interessant. Heb nog wel wat opmerkingen en tips die ik je nog wel mail als ik er even aan toekom.
Verzamel jij ondertussen maar lekker NL10 handen. Mooi vergelijkingsmateriaal

Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Jonkie76
-
Topic Author
- Platinum Member
-
Maar dan is poker een leuke afwisseling om iets actiefs te doen met cash

Heb ongeveer 3.500 handen van NL10 nu verzameld.
En weet je wat grappig is. In mijn totale NL10 sessie heb ik nu 9bb/100 handen, wat hoger is als op NL5. Maar het meest grappige is dat ik in heel mijn poker carriere altijd de NON showdown winnings in een downhill wijze in de grafiek heb staan.
Nu op NL10, staat deze gewoon netjes boven de NUL lijn.

En dan te bedenken dat ik gister officieel volgens mijn opgestelde regeltje terug had moeten stappen naar NL5, omdat mijn BR de dag ervoor van $282,- teruggevallen was naar $244. Heb toen zelfs even shotje Nl25 geprobeerd, gewoon 1 tafeltje, gewoon om een ste proeven hoe ze daar spelen. Maar daar ben ik nog lang niet klaar voor. Wel 15 dollar up, maar voelde niet vertrouwd aan. Dus gauw weer terug naar NL10 gegaan, en vervolgens in een upswing geraakt en 5BI opwaarts gescoord. Van $244,- in 1 dag naar $298 geschoten

- m_luijckx
-
- Premium Member
-
- Mechanical Trader - TrendFollower
Waarom blog je niet eens wat over je nieuwe methode?
Trader @ DutchCoast Traders | Coauteur van De Kunst van het Traden
- Jelle
-
- Administrator
-
- Thank you received: 37

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."
- Jonkie76
-
Topic Author
- Platinum Member
-
Het is momenteel een hele hele rare periode om te handelen op de wat langere 4 uurs of daily charts. Trendontwikkeling is er bijna niet. Die vinden over het algemeen op de 1-uurs plaats. Tegen de tijd dat de daily ondersteuning geeft op de signalen van een 4-uurs chart heb je vaak alweer een reversal op de 4 uurschart en gaan we weer de ander kant op.. Daarnaast zijn er ook enkele paren die tegen hun highs en lows zitten te hikken van hele lange tijd geleden, welke vaak rare bounces geven..wat je signalen nou niet echt ook ondersteund. En dan hebben we nog alle onrust rond Japan, Portugal, Libie, waardoor de currencies elkaar in een soort van houtgreep houden. Echt heel erg vaag..
Ik ben momenteel aan het uitzoeken of ik mijn kennis van hectorTrading (of KSMR) voor wat betreft het instappen op 1 uurs chart kan bundelen met de kracht van de phoenixmethod op de 4-uurs en daily chart. Ik zie soms bewegingen van 3 a 400 pips, waardoor de phoenixmethod op de 4uur een signaal afgeeft, maar ik mag dan niet instappen, omdat de daily anders aangeeft, omdat die 300/400 pips een correctie kunnen zijn op de daily en je dus tegen de langere termijn trend in aan het traden bent en dat mag niet.
Vandaar dat mijn blog dus op dat vlak stil ligt.
Maar Luijcks, je wilt graag dat ik wat dingen laat zien over mijn phoenix method, maar wellicht dat je zelf dan ook eens wat meer kan vertellen over jullie systeem. Je hoeft toch geen details te onthullen om wat charts te laten zien, waar je in en uitgestapt bent en waarom.
- m_luijckx
-
- Premium Member
-
Maar Luijcks, je wilt graag dat ik wat dingen laat zien over mijn phoenix method, maar wellicht dat je zelf dan ook eens wat meer kan vertellen over jullie systeem. Je hoeft toch geen details te onthullen om wat charts te laten zien, waar je in en uitgestapt bent en waarom.
Heb zo gigantisch veel tijd aan m'n systeem besteed dat ik er eigenlijk vrij weinig over kwijt wil. Dit is ook de reden dat ik er niet meer over blog, hoe leerzaam het ook kan zijn. Wil wel wat feiten en cijfers delen:
Win ratio: 38,4%
Gem. P&L: 0,22% (over alle trade, dus zowel de winners als verliezers)
Gem. pips per trade: 4,37 (ook over alle trades genomen)
Gem. Risk/Reward: 1 op 2,175
Standaard deviatie: 64,72
Expectancy: 0,22R
Kans op ROR (Riks of Ruin)is 0,1% (gebasseerd op een win ratio van 35%, risk/reward van 1 op 2 en 1% risk per trade)
En tot slot het plaatje wat bij deze waanzinnig goede cijfers hoort:
X-as: aantal trades
Y-as: Winst in % (Note: dit is nog niet eens compounding, compounding komt het op 150% uit).
Erg goed systeem dus

Attachments:
- gigagonnie
-
- Elite Member
-

- m_luijckx
-
- Premium Member
-
dit is uiteraard backtest data. Door je systeem uitvoerig te backtesten (dit is data over 3 jaar) kun je een goed beeld krijgen wat je van je systeem kunt verwachten. Doe je dit, en je berekend alle statistische gegevens, dan zie je al snel hoe goed (of niet) je systeem is. Door deze statistische gegevens te weten, wordt het psychologisch al een stuk makkelijker om je systeem perfect te traden.
Het begin dat rond 0 schommelt is gewoon een wat mindere tijd. Geen aanpassingen dus (doe je nooit in een backtest).
Gr.
- Jonkie76
-
Topic Author
- Platinum Member
-
Echter heb ik een fout gemaakt bij de EUR/UAD.
Hieronder heb ik de daily en 4uurs chart geplaatst.
Op de daily is na een opwaartse trend, welke nu naar de downside is doorbroken een duidelijk downtrend te zien. En de regel luid, niet handelen als de daily de trend niet ondersteund! Toch gedaan..en kostte mij 87 pips. Dat hij eerst 70 pips in de plus ging was puur mazzel, en slechts een retrace naar de 50% fibio, sinds de laatste downmove..

en

- Jonkie76
-
Topic Author
- Platinum Member
-

Ik had mijn stoploss eerst op 1.3939 staan, deze heb ik verplaatst naar 1.3990.
Iets onder de vorige low.
Als hij hieruit breekt naar de downside is 1.3939 ook zo geslecht en dan verlies ik liever wat minder pips.
- Jonkie76
-
Topic Author
- Platinum Member
-

- Jonkie76
-
Topic Author
- Platinum Member
-
- Jelle
-
- Administrator
-
(de stukjes met de grafiek zijn overigens best te doen qua scherpte, maar zou idd beter kunnen)
Vind het wel een supercool idee, dus hoop dat het je lukt!
- Seasalt-McFish
-
- Elite Member
-
Ik neem wel vaak op met camtasia, maar van joetoeb heb ik echt geen edammer gegeten

- Jonkie76
-
Topic Author
- Platinum Member
-
Heb vancohtend dus die postie geopend op EUR/GBP, maar dan iets lager.. op 0.8810
Maar er zit vandaag geen schot in de euro, denk dat ze allemaal 7 april afwachten..
Hieronder de beweging van vandaag.
Zoals je ziet ligt de bottom vandaag op 0.8790, dus ik heb mijn stoploss van 0.8750 toch maar weer naar 0.8785 verplaatst. Als ie namelijk nu uitbreekt naar de downside, dan is het toch over en out, mijn EMA lijnen liggen daarvoor te dicht bij elkaar.
Hetzelfde geld voor een breakout nar de upside (waar ik op hoop)

- Jonkie76
-
Topic Author
- Platinum Member
-
Ik heb een opname gedaan in 1280 x 720, en binnen die afkadering heb ik mijn showtje gedaan. vervolgens heb ik er HD vid op diezelfde resolutie van gemaakt, en toen naar Youtube geupload. Vervolgens afgespeeld op 720p op fullscreen superbeeld..
check it out
stap 1. click op play button in videootje
stap 2. click op 720p
stap 3. click op full screen
- Jelle
-
- Administrator
-
veuuul beter zo. Kom maar daar met die videos

- Jonkie76
-
Topic Author
- Platinum Member
-

- Jonkie76
-
Topic Author
- Platinum Member
-
NZD/USD volgt nog.. al wel opgenomen, maar ik moet nog snoeien..
- Jelle
-
- Administrator
-
Zou overigens graag ook een keer een video zien waarin je de phoenix strategie eenvoudig uitlegt. Het klinkt namelijk behoorlijk interessant. (of is het nog te vroeg voor verzoekjes?