- Thank you received: 0
Jonkie's forex worstelingen
- Seasalt-McFish
-
- Elite Member
-
Niet verschuiven houdt namelijk in dat je door een wat doorschietende reversal kunt worden getroffen en al je winst weer verloren ziet gaan.
Verder is het belangrijk om niet gewoon iedere crossing te pakken, maar diegene die een kleine SL mogelijk maken. Daarnaast overweeg ik een combinatie van 2 trades, waarbij de ene de kosten van een trade vereffent en met een TP wordt uitgecasht, waardoor je vervolgens de andere trade risicoloos loopt. Misschien gebruik ik voor die mogelijkheid een trade met een dubbele lotsize, waardoor je dus handelt met een lot van bv. 0,01 voor de trendtrade en een 0,02 voor de trade die ervoor moet zorgen dat je al bij enkele tientalle pips een break-even hebt, zonder je SL te moeten verplaatsen.
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Jonkie76
-
Topic Author
- Platinum Member
-
Echt iets voor jou!
- Seasalt-McFish
-
- Elite Member
-

- Jonkie76
-
Topic Author
- Platinum Member
-
Ben nu bij hoofdstuk 5 beland van Trend Followiong volgens Michael Covel.
Hoofdstuk 1, 2 waren interessant. Hoofdstuk 3 en 4 vond ik niet echt wat, veel data en grafiekjes met behaalde resultaten van de verschillende trendtraders welke succesvol zijn geweest.. vanaf hoofdstuk 5 wordt het denk ik weer interessanter.
- Jonkie76
-
Topic Author
- Platinum Member
-
Het systeem waar ik mee bezig ben begint zijn uiteindelijke gestalte te krijgen. Het is een afgeleide van het Phoenix systeem, en wat ideetjes uit de Dronken Man van Sea.
Ff simpel gezegd..
Het systeem, is gebaseerd op een 3/5 crossing op de 4 uurs chart. Het systeem is continu in de markt. Een exit is dus gelijk een entry naar de andere zijde. Extra regels moeten er voor zorgen dat niet domweg elke crossing geswitched wordt. Dit zou je dramatisch veel spread kosten. Het nadeel hiervan is dat je veel kleine losers moet accepteren bij een not Trending market en valse breakouts/crossings. Voordeel is echter dat je direct bij een reversal meeloopt en dus vroeg instapt en bij echte trends heel lang meeloopt. Met de testjes die ik heb gedaan zijn de eerste resultaten positief.
De slechtste maand kostte mij ik dacht 65 pips. De beste maand leverde een kleine 1000 op. De overige maanden leverden ongeveer 200 à 300 pips gemiddeld op. en dit alles op alleen de EUR/USD welke de afgelopen periode nou niet echt aan het trending is. Andere paren zie ik dus zelfs betere kansen.
De regels zijn als volgt..
1. Instappen, bij een crossing en bij close van de candle en bij openen nieuwe candle. Dus niet in de candle zelf.
2. Minimaal 3 pips crossing.
3. Stoploss op 100 pips
4. Indien stoploss uitgespiked wordt, maar geen crossing veroorzaakt, dan direct nieuwe positie openen volgen regel 1, 2 en 3. (deze situatie komt heel af en toe voor.) vandaar regel 3, zodat je positie bewegingsruimte heeft.
5. Indien geopende positie op 50 pips winst staat, stoploss verplaatsen naar -50.
6. Indien geopende positie op 100 pips winst staat, stoploss verplaatsen naar BEP. Daarna de positie laten lopen, want dan kan alleen een crossing nog je exitsignaal geven. Deze laatste 2 regels moeten er voor zorgen dat posities die goed van start niet tegen je kunnen keren.
De laatste 2 punten, ben ik kijken of ik dat ook kan doen met het sluiten van een derde vd positie bij 50 pips en nog eens een derde bij 100 pips. Nadeel is dan dat als de trend doorzet je geen dikke profit pakt. Voorlopig dus werken met een goede stoploss.
De bedoeling is dit systeem in een ea te gieten zodat alles volautomatisch loopt.
- Jonkie76
-
Topic Author
- Platinum Member
-
Zoals iedereeen weet is de eur/usd de laatste tijd lastig te traden.
Maar zelfs met de 3/5 crossing zou ik dit jaar ongeveer 1500 pips hebben gemaakt op alleen deze currency.. de tests zijn tot dusver veelbelovend.

OK het voorbeeld..de huidige maand juli
1. short gegaan op 1.4490. stoploss op 1.4590. Ik moest uitstappen bij punt 2 op 1.4353. Winst van 137 pips.
2. long gegaan op 1.4353. stoploss op 1.4253. Ik moest uitstappen bij punt 3 op 1.4247. Ondertussen heeft hij dus mijn stoploss geraakt. Verlies van -100 pips.
3. short gegaan op 1.4227. stoploss op 1.4347. Ik wordt uitgespiked, maar ik moet direct weer short. Verlies van -100 pips. vervolgens moest ik uitstappen bij punt 4 op 1.4009. Winst van 218 pips
4. long gegaan op 1.4009. stoploss op 1.3909. Ik moest vervolgens uitstappen bij punt 5 op 1.4131. Winst van 122 pips.
5. short gegaan op 1.4131. stoploss op 1.4231. Ik moest vervolgens uitstappen bij punt 6 op 1.4126. Verlies van -5 pips.
6. long gegaan op 1.4126. stoploss op 1.4026. Ik zit heir nog steeds in de trade en we zijn 6 a 8 dagen verder, en op een winst van 340 pips.
Resultaat = 137 - 100 - 100 + 218 -5 +340 = 493 pips. En dat is op 1 paar voor 1 maand geen slecht resultaat.
- Ultimate-strategy
-
- Premium Member
-
FF een bot maken voor alle majors?

In ieder geval veel succes ermee
"Cut your losses and let your profits run"
- Jonkie76
-
Topic Author
- Platinum Member
-
en
www.metatrader.info/node/34
Cursus over het hoe en wat van MT4 programmeren.
- Jonkie76
-
Topic Author
- Platinum Member
-
m_luijckx: vroeg me even af waarom je bij die 5e trade dan pas short gaat, en niet 3 candles eerder? Dan kruist die toch ook al?
antwoord: Luijckx je hebt helemaal gelijk, ik heb de pijl verkeerd ingetekend. De prijs van 1.4131 klopt.
Ultimate-strategy: oh ja jonkie ik vond trouwens je 3e long niet goed
, daar had je geen pips hoeven te verliezen naar mijn mening
antwoord: please explain, want ik ga op punt 3 short..bedoelde je niet punt 2 ?
m_luijckx: @Jonkie, trade nr 6 snap ik niet helemaal, ema's kruisen toch net voor die megalange groene candle?
antwoord: m.a.w. ik had hier short gemoeten.. nee, zie regel 2, minimaal 3 pips crossing. De ema's hebben op de candle ervoor slechts een verschil van 2 pips. Ik moet hier dus blijven zitten.
Je ziet dat ander systemen wel eens een 3e ema gebruiken voor een exit, maar das lastig, want hoe bepaal je dan weer een entry? Ik heb besloten vanuit de phoenix methode voor een duidelijke crossing te gaan van 3 pips verschil in de ema lijnen. Dit wordt veroorzaakt door duidelelijk prijsverschil tussen de 3 en 5 ema.
Tot nu toe in mijn tests is 3 pips voldoende gebleken.
Als ik geen verschil neem, maar alleen cross, dan wordt ik een stuiterbal in het aantal trades, omdat de 2 ema's bij retraces elkaar schampen.. Ik wil dus een duidelijke beweging in prijs zien voor ik exit en weer een entry open naar de andere zijde.
- Jonkie76
-
Topic Author
- Platinum Member
-
www.forex-tsd.com/expert-advisors-metatrader-4/1933-universal-ma-cross-ea.html
Hier zit alles in wat ik met mijn ea ook wil

- Jonkie76
-
Topic Author
- Platinum Member
-
Gisteren was het zo ver .. de eur/usd gaf een signaal af dat ik short moest gaan.
Ondanks de uptrend en de resistance die hij nog zou moeten doorbreken, maar met het volle vertrouwen in mijn systeem op de SELL knop geklikt en met 0.10 ct per pip de handel geopend.

Momenteel hangt de prijs rond 1.4360 (zo'n 90 pips in de plus)
Mijn exit is dus een entry naar de buy kant. Dus ik blijf vanaf nu continu in de markt.
- m_luijckx
-
- Premium Member
-
- Mechanical Trader - TrendFollower
Trader @ DutchCoast Traders | Coauteur van De Kunst van het Traden
- Edbeleg
-
- Elite Member
-
- Jonkie76
-
Topic Author
- Platinum Member
-
Kijk, tis heel simpel, was ie wel omhoog gegaan, had het wat pips gekost, maar was ik direct weer long gegaan..omdat het systeem me dan weer verteld dat ik long moet gaan..
Komt vanzelf je richting weer op.. dus je maakt het later altijd weer goed.
Echter zoals nu, dat die markt gister instortte, tja, dan loopt ie wel mijn kant op en heb ik mazzel.. de kracht is nu het laten lopen tot ik weer een exit signaal krijg..
@Edbeleg, ik heb deze positie gisteren overdag handmatig geopend.
Ga nu ff maandje of 2 long en short op de eur/usd volgens dit systeem, gewoon om ff real life feeling te krijgen. Ik heb op de iPad tradeinterceptor draaien, warmee ik overdag de signalen krijg. En ik heb daar ook toegang tot mijn trade account, waardoor ik direct kan reageren.
Ondertussen probeer ik die ea te finetunen en aan de praat te krijgen, zodat ik de cijfers zoals drawdown en dergelijke op papier krijg.
- Edbeleg
-
- Elite Member
-
een demo account geopend daar?
- Jonkie76
-
Topic Author
- Platinum Member
-
Die van forexyard is ook nice, maar daar beheer ik alleen mijn trades op omdat daar mijn live account op gekoppeld is.
TradeInterceptor kan je heel goed technische analyse op doen.
En ik kan direct mijn ema waardes zien, welke voor mij belangrijk zijn om op te reageren.
- Jules-v-H
-
- Elite Member
-
- Forex Farmer

Probeer deze eens: MA Crossover Alert.mq4
Wijst zich vanzelf, anders pm me maar.
Attachment MA_Crossover_Alert.mq4 not found
- Jonkie76
-
Topic Author
- Platinum Member
-
Kan zijn dat ik deze nu ingesteld heb staan, want de naam komt mij heel erg bekend voor.
Zal hem vanavond uitproberen.
Ik denk echter dat het probleem ergens anders in zit. Ik heb 3 ea's geprobeerd, en geen van allen stuurt mij een email..
Echter als ik in de settings van MT4 mijn emailnstellingen check, en ik stuur daar uit een testmail.. dan komt ie netjes aan in mijn account.
Echt heel vreemd..
- Seasalt-McFish
-
- Elite Member
-
- Jonkie76
-
Topic Author
- Platinum Member
-
Het vreemde is dat de testmail namelijk wel verstuurd wordt..
Maar goed, google is my friend, dus ik zal ff wat MT4 fora afstruinen naar een mogelijk oplossing voor dit probleem.