- Thank you received: 37
- forum
- Beginnen Met Forex
- Het Boek Forex voor Ambitieuze Beginners
- Verbeterthread Forex voor Ambitieuze Beginners
Verbeterthread Forex voor Ambitieuze Beginners
- Jelle
-
Topic Author
- Administrator
-
Less
More
14 years 5 months ago #4556
by Jelle
"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."
Replied by Jelle on topic Re:Verbeterthread Forex voor Ambitieuze Beginners
Bedankt voor je uitgebreide evaluatie Paul! Ben het met vrijwel alle punten eens, behalve het laatste, over het nut van het behandelen van de Expected Value (EV).
In de uitleg van de EV heb ik inderdaad met pips gewerkt maar de waarde van de EV zit hem in het kunnen achterhalen wat je te verwachten winst per trade is gegeven je investering. Ik ben het met je eens dat het niet zo heel veel zegt als je 100 pips op een trade gewonnen hebt, maar het zegt wel wat als je over 2000 trades een EV van 4,5 pips per trade hebt.
Andere Fi'ers die EV gebruiken in hun trading?
In de uitleg van de EV heb ik inderdaad met pips gewerkt maar de waarde van de EV zit hem in het kunnen achterhalen wat je te verwachten winst per trade is gegeven je investering. Ik ben het met je eens dat het niet zo heel veel zegt als je 100 pips op een trade gewonnen hebt, maar het zegt wel wat als je over 2000 trades een EV van 4,5 pips per trade hebt.
Andere Fi'ers die EV gebruiken in hun trading?
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Paul
-
- Premium Member
-
Less
More
- Thank you received: 1
14 years 5 months ago #4579
by Paul
Replied by Paul on topic Re:Verbeterthread Forex voor Ambitieuze Beginners
hey,
Ik zou die EV berekening ook niet per definitie weghalen, omdat het zeker interessant is om het vanuit dit perspectief een keer te benaderen. Ik zou puur mensen erop wijzen dat men dan wel appels met appels moet vergelijken zeg maar.
Dus weghalen zeker niet doen, maar ik zou wel als extra optie bieden de risk/reward met win ratio analyse, zoals ik in de vorige post beschreef. Men kan dan zelf bekijken wat het meeste van toepassing is op de persoonlijke situatie.
Blij dat je de andere tips nuttig vond en ik zag zojuist ook dat de review op bol.com is geplaatst.
Ik zou die EV berekening ook niet per definitie weghalen, omdat het zeker interessant is om het vanuit dit perspectief een keer te benaderen. Ik zou puur mensen erop wijzen dat men dan wel appels met appels moet vergelijken zeg maar.
Wanneer we praten over een setup die bijna iedere keer hetzelfde is als het gaat om het aantal pips risico en opbrengst dan ja, maar ik denk dat dit in de praktijk vaak niet het geval is door o.a. verschillende tijdframes, maar ook verschillende situaties. Hier zal ook het risk management op aangepast moeten worden en dan werkt een percentage per trade beter en is dan ook representatiever.Ik ben het met je eens dat het niet zo heel veel zegt als je 100 pips op een trade gewonnen hebt, maar het zegt wel wat als je over 2000 trades een EV van 4,5 pips per trade hebt.
Dus weghalen zeker niet doen, maar ik zou wel als extra optie bieden de risk/reward met win ratio analyse, zoals ik in de vorige post beschreef. Men kan dan zelf bekijken wat het meeste van toepassing is op de persoonlijke situatie.
Blij dat je de andere tips nuttig vond en ik zag zojuist ook dat de review op bol.com is geplaatst.
- Jonkie76
-
- Platinum Member
-
Less
More
- Thank you received: 0
14 years 5 months ago #4683
by Jonkie76
Replied by Jonkie76 on topic Re:Verbeterthread Forex voor Ambitieuze Beginners
Nou Jelle, we zijn door het boek heen.
Het is dat ik niet altijd voor mijzelf tijd kon vinden om even lekker te gaan zitten lezen, maar ik heb hem continue bij de hand gehad. Zo van..als het ff kan dan lees ik weer een stukje, zo intrigerend was het!
Goed, we beginnen met de complimenten. De schrijfstel leest uitstekend weg, en je hebt het geveol teleksn verder te willen naar het volgende hoofdstuk. Dit is uitstekend, want dit zal veel lezers ook daadwerkelijk het boek doen uitlezen.
Het tweede enorme pluspunt vond ik de quiz, dit gaf het gevoel dat je net een curus had gedaan en je getoets werd of je hetgene dat je gelezen had ook daadwerkelijk begrepen had. Als je een antwoord fout had, kon je in de appendix lezen waarom, en hierdoor blijft de informatie veel beter hangen. De quiz is dus absoluut een blijvertje!
Ook Het idee dat snel rijk worden geen optie is wordt goed in de oren geknoopt en dat is erg belangrijk..
En wat de punten van Paul betreft, daar moet ik mij bij hem aansluiten.
Wat ik zelf met name gemist heb is het stap voor stap door een chart nemen van de lezer. (in het technische gedeelte) Zo van..
Dit is een chart, over x verticale lijn staan de prijzen en de horizontale lijn geeft de tijd weer. (plaatje erbij) Op de chart zie je de prijsbewegingen over periode X....
Deze bewegingen kan je weergeven in candles, stokkies of in een lijn. Ook hier weer plaatjes erbij.. de candles zijn de meest populaire.. ook weer een plaatje, en dan uitleggen dat 1 candle 5 minuten kan zijn maar ook 1 week..enzovoort enzovoort,
en zo kleed je de omgeving waarin men werkt uit.
En daarna ga je de mensen door de verschillende patronen in zo'n scherm leiden, gevolgd door de plaatjes van de driehoeken enzo..
En daarna wat candle stick patronen, (plaathjes erbij).. enz enz..
Ik hoop dat je begrijpt wat ik voor ogen had.
Maar dan uiteraard beschreven op de Jelle manier..
Voor de rest, ik denk echt dat dit een aanwinst is voor de beginnende Nederlandstalige Forex Handelaar en een must have in de boekenkast om kennis te maken met de forex handel.
Dus Jelle, goed gedaan jochie
Je mag blijven ... hehe 
ps. ik heb geen spelfouten meer ontdekt of foute zinnetjes..
Het is dat ik niet altijd voor mijzelf tijd kon vinden om even lekker te gaan zitten lezen, maar ik heb hem continue bij de hand gehad. Zo van..als het ff kan dan lees ik weer een stukje, zo intrigerend was het!
Goed, we beginnen met de complimenten. De schrijfstel leest uitstekend weg, en je hebt het geveol teleksn verder te willen naar het volgende hoofdstuk. Dit is uitstekend, want dit zal veel lezers ook daadwerkelijk het boek doen uitlezen.
Het tweede enorme pluspunt vond ik de quiz, dit gaf het gevoel dat je net een curus had gedaan en je getoets werd of je hetgene dat je gelezen had ook daadwerkelijk begrepen had. Als je een antwoord fout had, kon je in de appendix lezen waarom, en hierdoor blijft de informatie veel beter hangen. De quiz is dus absoluut een blijvertje!
Ook Het idee dat snel rijk worden geen optie is wordt goed in de oren geknoopt en dat is erg belangrijk..
En wat de punten van Paul betreft, daar moet ik mij bij hem aansluiten.
Wat ik zelf met name gemist heb is het stap voor stap door een chart nemen van de lezer. (in het technische gedeelte) Zo van..
Dit is een chart, over x verticale lijn staan de prijzen en de horizontale lijn geeft de tijd weer. (plaatje erbij) Op de chart zie je de prijsbewegingen over periode X....
Deze bewegingen kan je weergeven in candles, stokkies of in een lijn. Ook hier weer plaatjes erbij.. de candles zijn de meest populaire.. ook weer een plaatje, en dan uitleggen dat 1 candle 5 minuten kan zijn maar ook 1 week..enzovoort enzovoort,
en zo kleed je de omgeving waarin men werkt uit.
En daarna ga je de mensen door de verschillende patronen in zo'n scherm leiden, gevolgd door de plaatjes van de driehoeken enzo..
En daarna wat candle stick patronen, (plaathjes erbij).. enz enz..
Ik hoop dat je begrijpt wat ik voor ogen had.
Maar dan uiteraard beschreven op de Jelle manier..
Voor de rest, ik denk echt dat dit een aanwinst is voor de beginnende Nederlandstalige Forex Handelaar en een must have in de boekenkast om kennis te maken met de forex handel.
Dus Jelle, goed gedaan jochie
ps. ik heb geen spelfouten meer ontdekt of foute zinnetjes..
- Jelle
-
Topic Author
- Administrator
-
Less
More
14 years 5 months ago #4684
by Jelle
Super cool dat je het boek zo nauwgezet hebt doorgenomen Jonkie! Veel van je voorstellen zal ik zeker meenemen in de volgende druk - ik voeg de voorstellen uit je laatste post ook toe aan het lijstje- net als een vermelding in een dankwoord voor de tweede editie (tenzij je dat niet wilt).
Trouwens, moet je zelf niet eens nadenken over het schrijven van een 'MQL programmeren voor beginners' boek?
Trouwens, moet je zelf niet eens nadenken over het schrijven van een 'MQL programmeren voor beginners' boek?
- maartz
-
- New Member
-
Less
More
13 years 3 months ago #6670
by maartz
Replied by maartz on topic Re:Verbeterthread Forex voor Ambitieuze Beginners
Ha Jelle,
Net het boek uit, ga er eens flink mee aan de slag!
Had 51 van de 60 oefenvragen goed, dus dat geeft hoop
Betreft de Fibonacci-sequentie noem je in het boek 0,1,2,3,4,5,6,13,21 etc, maar moet dit niet 1,1,2,3,5,8,13,21 etc zijn?
Dan is elk getal de som van de twee voorliggende getallen en dat is volgens mij juist het kenmerk van de Fibonacci-sequentie.
Groet,
Maarten
Net het boek uit, ga er eens flink mee aan de slag!
Had 51 van de 60 oefenvragen goed, dus dat geeft hoop
Betreft de Fibonacci-sequentie noem je in het boek 0,1,2,3,4,5,6,13,21 etc, maar moet dit niet 1,1,2,3,5,8,13,21 etc zijn?
Dan is elk getal de som van de twee voorliggende getallen en dat is volgens mij juist het kenmerk van de Fibonacci-sequentie.
Groet,
Maarten
- Jelle
-
Topic Author
- Administrator
-
Less
More
13 years 3 months ago #6672
by Jelle
He Maartz,
Helemaal niet slecht inderdaad, 51 van de 60 vragen goed! (want er zitten best een paar moeilijke tussen....
En je hebt helemaal gelijk wat betreft de Fibonacci sequentie. Deze kan wel beginnen met een 0, maar dan moet hij gevolgd worden door 1,1. Bovendien heb ik even verderop een 6 waar het een 8 moet zijn.
En nu maar hopen dat het enige overlevende boek na een apocalyps niet mijn boek zal zijn, waardoor wiskundigen in de eeuwen daarop hun hoofd blijven breken over deze fautieve formule, lol.
In de volgende druk wordt het uiteraard aangepast! Thanks!
Helemaal niet slecht inderdaad, 51 van de 60 vragen goed! (want er zitten best een paar moeilijke tussen....
En je hebt helemaal gelijk wat betreft de Fibonacci sequentie. Deze kan wel beginnen met een 0, maar dan moet hij gevolgd worden door 1,1. Bovendien heb ik even verderop een 6 waar het een 8 moet zijn.
En nu maar hopen dat het enige overlevende boek na een apocalyps niet mijn boek zal zijn, waardoor wiskundigen in de eeuwen daarop hun hoofd blijven breken over deze fautieve formule, lol.
In de volgende druk wordt het uiteraard aangepast! Thanks!
- allegandro
-
- Junior Member
-
Less
More
10 years 2 months ago #9780
by allegandro
Replied by allegandro on topic Verbeterthread Forex voor Ambitieuze Beginners
Ik weet niet of het direct een verbetering is, maar het boek maakt wel heel veel reclame voor dit forum.
Op zich kan ik het begrijpen, maar af en toe ook naar Engelse forums verwijzen mag van mij best.
Op zich kan ik het begrijpen, maar af en toe ook naar Engelse forums verwijzen mag van mij best.
Moderators: Jelle, Representative
- forum
- Beginnen Met Forex
- Het Boek Forex voor Ambitieuze Beginners
- Verbeterthread Forex voor Ambitieuze Beginners
Time to create page: 0.038 seconds