Topic-icon Koers & Voorspellingen Voor Valuta Paar EUR USD

• Jelle
  • Jelle's Avatar Topic Author
  • Administrator
  • Administrator
More
13 years 11 months ago #2268 by Jelle
De EUR USD (euro dollar) is het belangrijkste valuta paar op de forex en ook het meest liquide. Dagelijks legt de EUR/USD gemiddeld zo'n 100 pips af, soms dus ook een stuk meer.

De afgelopen tijd gebeurt er weer vooral weer erg veel rond de euro. Schuldencrisis, oplopende inflatie, de ECB President die zegt de rente mogelijk snel te willen verhogen, onenigheid over de hervorming van de euro tussen Duitsland en Frankrijk aan de ene kant en zo ongeveer alle andere euro landen aan de andere kant, dreigende bailout voor Portugal.

Rond de dollar is het rustiger, maar daling van de EUR/USD moet toch vooral komen van een verzwakkende euro op het moment, zo lijkt het, niet van een sterkere dollar.

In de shoutbox worden gedurende de dag regelmatig meningen uitgewisseld over de koers van de EUR USD en voorspellingen over welke kant het op zal gaan.

Het lijkt me leuk om dit ook wat meer in deze thread over de EUR USD te doen, zodat we later ook terug kunnen kijken hoe we destijds dachten over de koersontwikkeling en waarom. Een soort Euro Dollar Dagboek dus :)

Zal zelf beginnen:

Als ik naar de schommeling vandaag kijk, dat gevecht net boven de 1,40, dan vraag ik me af of de bulls genoeg kracht zullen hebben om echt door te stoten.
Verschillende forex analisten gaven vorige week aan dat het slechten van de $1,40 van cruciaal belang is wil de EUR/USD richting de 1,42 - 1,45 kunnen en hoewel het redelijk normaal is dat het een paar keer duurt voordat zo'n belangrijke psychologische grens echt wordt gebroken, heb ik het idee dat de bulls er zelf deze keer ook niet echt in geloven.

Misschien dus toch weer richting de $1,36 - $1,35...

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
13 years 11 months ago #2271 by Jonkie76
Persoonlijk kan ik mij wel vinden bij jouw analyse Jelle.
Ik denk echter dat we morgen nog een keer proberen die 1.4040 te slechten, lukt het niet dat we dan down gaan naar 1.38. En dat rond die prijs de definiteive roichting wederom wordt bepaald.

More
13 years 11 months ago #2274 by Seasalt-McFish
Replied by Seasalt-McFish on topic Re:Koers & Voorspellingen Voor Valuta Paar EUR USD
Ik verwacht dat hij omhoog gaat naar de 1,45 en dan over een maand of twee weer terugzakt naar de 1,29

More
13 years 11 months ago #2276 by Representative
Replied by Representative on topic Re:Koers & Voorspellingen Voor Valuta Paar EUR USD
Ik verwacht (maar dat is voorspellen en doe ik dus alleen voor de lol ;) ) dat hij deze week zo rond de 1,3950/1,3900 blijft hangen en aan het eind van de maand op 1,4100 staat!

• Jelle
  • Administrator
  • Administrator
More
13 years 11 months ago #2277 by Jelle
denk ook dat -nadat er eerst weer een dip komt- er een goede kans is dat de eur usd wel weer terugkomt en voor de zomer de 1,45 nog zal doorbreken. Maar een en ander hangt wel af van het al dan niet doorvoeren van hervormingen in de euro zone. Als de euro lidstaten het daar niet over eens kunnen worden neemt de kans significant toe dat landen als Griekenland, Ierland, Portugal en zelfs Spanje en Italie afzinken in de kredietonwaardige afgrond. En dan trekken ze de euro met zich mee.

• Jelle
  • Administrator
  • Administrator
More
13 years 11 months ago #2285 by Jelle
goede dag voor range trading de EUR/USD. Eerst omhoog naar de 1,3940, daarna terug net onder de 1,39, dan weer omhoog naar 1,3940 en nu weer gezellig rond de 1,39.

Ik voel dat er steeds meer euro bulls zenuwachtig worden. Je kunt het angstzweet gewoon ruiken. "zit ik nog wel goed?" "zal ik misschien toch short gaan" "Zal ik winstnemen?" "aooooh, als mijn stop nu maar niet getriggered wordt." Maar dat wordt hij natuurlijk wel bitches, want we gaan naar beneden! Keihard!

En dan verdien ik niet alleen dik aan mijn short trade, maar -en dat is veel belangrijker- win ik ook de trader van de week competitie week 6, en verslag ik Jonkie! WHOEHAHAHhahahhahaha!

• Jelle
  • Administrator
  • Administrator
More
13 years 11 months ago #2294 by Jelle
Bold statement of the day: 1e EU Top (tweede volgt 24-25 maart) die vandaag in Brussel wordt gehouden, draait uit op een deceptie voor traders, die vervolgens aan het eind van de dag de EUR USD nog wat verder naar beneden duwen. Ik zeg slotkoers EUR/USD deze week: onde rde $1,3750

Bang!

• Jelle
  • Administrator
  • Administrator
More
13 years 10 months ago #2349 by Jelle
Ik ben pessimistisch over de euro voor de korte termijn. De huidige worsteling met e $1,42 grens, nadat een voorlopig hoogtepunt van rond de $1,4250 was bereikt, doet vermoeden dat we het voor even gehad hebben.

Technisch analisten hadden het eerder over de $1,4280 als belangrijke resistance, en ik denk dat het terugvallen na de 1,4250 ook in dat licht moet worden bezien.

Na de EU top aan het einde van deze week kan alles anders worden, maar de onzekerheid die rond dit soort belangrijke gebeurtenissen rond gaat op de forex, zal denk ik toch gaan drukken op de euro.

Wat denken jullie?

• Jelle
  • Administrator
  • Administrator
More
13 years 10 months ago #2571 by Jelle
Ok, renteverhoging van de ECB is zojuist een feit. Voor het eerst in 40 jaar heeft een europese mogendheid, in dit geval de ECB dus, de rente verhoogd voordat de Fed dat deed. Van volgers naar trendsetters? Mogelijk, maar deels speelt ook mee dat Bernanke als expert op het gebied van de Great Depression uit de jaren 30 vooral bang is om de extra stimuleringsmaatregelen te vroeg in te trekken (zoals Roosevelt dat destijds deed, onder druk van een Republican House overigens).

Maar goed, rente omhoog dus. Dit was de afgelopen maand al wel ingeprijsd in de koers van de euro op de forex, en volgens verschillende forex analisten is ook de verwachting dat er nog twee rate hikes achteraan komen al ingeprijsd.

En, oh ironie, gisteravond laat maakte demissionair premier d4rz7e Socrates van Portugal ook nog eens bekend dat Portugal om een bailout gaat vragen bij de EU.

Ik blijf dan ook bearish voor de euro. Het breken van de 1,4300 was impressive, maar het was vooralsnog maar een klein uitstapje. Ik zie nog steeds de pull van de $1,4280-50 regio.

DOWN WE GO!

of heb ik het mis?

• henkg
  • henkg's Avatar
  • Senior Member
  • Senior Member
  • De kunst van het traden maakt je sterker
More
13 years 10 months ago #2572 by henkg
Ben heel benieuwd waarop jij je verwachting baseert, Jelle. Als ik naar de weekgrafiek kijk, dan is de stijgende lijn nog gewoon intact. Hij zit vandaag al de hele dag tegen die 143.00 aan te boksen, maar hij blijft wel liggen. Het kan best zijn dat de euro nog een paar aanvallen doet en uiteindelijk toch doorbreekt.
Welke aanwijzingen heb jij om te denken dat we naar beneden gaan?

More
13 years 10 months ago #2573 by zeebaars
als je alle nieuws nog eens op een rijtje zet ziet het er niet al te best uit.
Denk ook dat we naar beneden gaan. 1.4200 of zelfs ietsje lager.

accountcijfers kunnen niet liegen, mensen des te beter...

• Jelle
  • Administrator
  • Administrator
More
13 years 10 months ago #2578 by Jelle
@ henk

Reden 1: De europese schuldencrisis is niet over, hij ligt alleen wat in de luwte door de focus op de renteverhoging door de ECB
Reden 2: De europese bankencrisis is ook niet over
Reden 3: De zo noodzakelijke hervormingen voor de euro (meer gemeenschappelijk economisch beleid) zijn in Maart opnieuw uitgesteld.
Reden 4: Europese groei is aanmerkelijk lager dan die in de V.S.

Doordat de ECB de rente als eerste verhoogd heeft, krijgt de euro nu natuurlijk een duwtje in de rug. Maar veel van dat duwtje zit al in de prijs verwerkt. Het is dan ook goed mogelijk dat -wanneer de euforie over de renteverhoging straks wat is weggeebt- de trend reversed.

Dit soort moves zijn natuurlijk altijd moeilijk te voorspellen, en ik zou ook nooit nu alvast instappen omdat het straks wel die kant op zal gaan. Zolang de trend naar boven is profiteer ik er graag van in korte trades, maar ik denk dat op de middel-lange termijn (de aankomende weken / maanden) de kans groter is op een dalende EUR/USD dan een stijgende EUR/USD

More
13 years 10 months ago - 13 years 10 months ago #2581 by Jonkie76
Ik heb de weekly erbij gepakt.
Doordat de eur/usd verleden dagen door een belangrijke hoogtepunt is gestoten + de daadwerkelijk renteverhoging en het hawkish persbericht van Trichet, geeft dit extra boost aan de eur/usd. De volgende high lig op ongeveer 1.4550 en de daaropvolgende high ligt op 1.5150.

Voor de komende dagen hebben we denk ik nog 150 pips in het verschiet..
En op langere termijn, (maandje..)nog zo'n 750...
De euro is idd nog niet over zijn perikelen heen (zie opsomming Jelle), maar de USD heeft de afgelopen 2 weken ook geen goed beeld gegeven over het economisch herstel daar.

Maar goed, ik ga niet speculeren, want dat kan ik niet, en dan ben ik aan het gokken en dat heb je gezien dat kost je gelijk 100 pips op 2000 eenheden en 100 pips op 1000 eenheden (totaal $30,-) Dus dat doen we niet meer. Zolang mijn systeem aangeeft dat ik long moet gaan, gaan we long en groei ik mee..totdat het syteem zegt.. SUKKEL JE MOET UITSTAPPEN...

Maar goed beetje meedenken kan geen kwaad..alleen moet ik nog even leren mij aan mijn systeem te houden en niet te laten leiden door prognoses, analisten en ander geneuzel..

• henkg
  • henkg's Avatar
  • Senior Member
  • Senior Member
More
13 years 10 months ago - 13 years 10 months ago #2584 by henkg
@Jelle. Traden op nieuws en analyse van de markt blijf ik moeilijk vinden. Je kunt er vaak zo veel tegenover stellen. Neem nu de Amerikaanse economie. Met een beetje pech komt er een shut down en ligt een deel van het overheidsapparaat weken stil. Kost geloof ik 1,25 miljard. Bovenop het gigantische overheidstekort. Dat kan de dollar toch ook verzwakken en een vlucht in de euro veroorzaken. Het is maar een voorbeeld. Als je Kees de Kort hoort, dan is Geither alleen maar bezig om het vuil om het vloerkleed te vegen en doet Bernanke daar nog een schepje bovenop. Als je hoort hoe Greenspan de boel jarenlang bedot heeft (gaf hij zelf ooit min of meer toe).
Bedankt voor je analyse, maar die sterkt mij wel om het bij de grafiek te houden. ;) Ieder zijn manier, altijd leuk om er over te sparren. Las ergens dat op nieuws traden voor gevorderden is. Misschien kom ik ooit zo ver.
@Jonkie: gefeliciteerd dat je een systeem hebt. Zo ver ben ik nog lang niet (behalve dan naar de trend kijken en go with the flow toepassen). Je eraan houden is de belangrijkste voorwaarde voor succes. Maar dat weet je natuurlijk wel. Nu nog even waarmaken.
Kan me voorstellen dat het soms bijna autistisch aanvoelt om alles om je heen te negeren. Maar het is bekend dat het sommige traders zeer succesvol heeft gemaakt.

• henkg
  • henkg's Avatar
  • Senior Member
  • Senior Member
More
13 years 9 months ago #2644 by henkg
De euro zit maar tegen die 145 aan te hikken. Ik kijk naar de Bollinger Bands en zie dat de koerslijn de onderste band vannacht heeft en geraakt opwaarts verder gaat. Dat was een koopsignaal. Nu loopt ie parallel aan de bovenste lijn. Dat is divergentie ik handel dan niet (meer ;) ). Wachten op een crossing. De RSI staat op 70. Opwaartse trend kan op zijn eind lopen. Resistance bij fibo net iets boven 145.

More
13 years 9 months ago - 13 years 9 months ago #2648 by ivforex
En vanmorgen dacht ik... Nu ist gedaan met dat geklim, (alhoewel ik nog wel in mijn achterhoofd een mogelijke kans naar 1.45.50 zag zitten....)
Maar nee die euro ging toch fijn een morgen down!!! :)

Echter vanmiddag draaide het weer , had aan een 50% herstel gedacht om dan weer richting zuid op te gaan...maar helaas ook de 61% level werd doorbroken dus nu denk ik dat de eur/usd komende dagen weer een nieuwe top gaat zetten en op naar de 1.4540/ 1.4550

OOk mijn systeem staat nog steeds long !!!

• Jelle
  • Administrator
  • Administrator
More
13 years 9 months ago #2787 by Jelle
Ok, gisteren is de euro na de persconferentie van Trichet dus in een paar uur even 400 pips naar beneden geduikeld. Hij staat nu rond de $1,45.

Even nieuwsgierig wie denkt dat hij helemaal tot onder de $1,40 gaat komen? :) (zeg maar totdat Trichet over een maand een nieuwe persconferentie houdt)

• Jelle
  • Administrator
  • Administrator
More
13 years 9 months ago - 13 years 9 months ago #2788 by Jelle
Het gerucht gaat dat Griekenland zou overwegen uit de euro te stappen. De Duitse krant Der Spiegel kwam hiermee, aangevende dat dit besproken zou worden op de vergadering over de aanpassing van de Griekse bailout die in Brussel wordt gehouden.

Europese en Griekse leiders hebben het gerucht ontkracht - zoals ze dat ook deden voor de geruchten over een Griekse bailout. Daarmee is het gerucht niet waar, maar de ontkrachting zegt iig ook weinig.

De koers van de euro is als gevolg van het gerucht nog eens 200 pips gedaald.

Griechenland erwagt Euro -Austritt

• Jelle
  • Administrator
  • Administrator
More
13 years 9 months ago #2790 by Jelle
Paar uur voor opening markt. De Irish Mail on Sunday meldt dat een anonieme minister van de regerende partij Fine Gael gezegd zou hebben dat Ierland verwacht de schuld te moeten herstructureren - oftewel het verklaren van een bankroet. Over de Grieken circuleert al langer hetzelfde gerucht.

Gaat dit zo'n zondagavond worden dat de euro meteen naar beneden dondert bij opening?

• Jelle
  • Administrator
  • Administrator
More
13 years 8 months ago #2982 by Jelle
De EUR/USD lijkt vandaag, door de bijzonder slechte non-farms, een duurzame break boven de 1,45 gemaakt te hebben. Op dit moment staat de koers op 1,4565 -een paar pips van een belangrijke fibonacci retracement op 1,4571.

De non-farms van het bureau of labor statistics die vandaag gepubliceerd werden lieten zien dat er maar 54k banen waren bijgekomen, waar dat vorige maand nog 244k banen waren. Met een nog steeds erg hoge werkeloosheid zijn dit soort werkgelegenheidscijfers geen goed nieuws voor de Amerikaanse economie. De 'jobless recovery' waar economen al een tijd op zinspelen, lijkt steeds meer werkelijkheid te worden. Een groeiende economie, hogere winsten voor bdrijven, maar tientallen miljoenen Amerikanen zonder werk.

De euro heeft met de Griekse crisis genoeg eigen problemen, maar het lijkt alsof traders daar steeds meer gewend aan raken, terwijl de 'soft patch' waarin de US economy zit meer nervositeit veroorzaakt naarmate hij langer duurt. Om het nog maar niet te hebben over het nog altijd niet opgehoogde 'debt ceiling' , wat theoretisch zou kunnen leiden tot een Amerikaans bankroet wanneer de Republikein zich hiertegen blijven verzetten.

En dus, waar gaat de EUR/USD naar toe? Blijft het schommelen rond de 1,45 of komt er opnieuw een uitval naar de 1,50?

Ik denk dat een break naarboven mogelijk is als blijkt dat de euro landen Griekenland de broek blijven ophouden en de Grieken alles verkopen wat los en vast zit zonder een revolutie onder hun jonge ontevredenen te ontketenen.

Wat denken jullie? :)

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.425 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2024, All Rights Reserved

Forexinfo.nl

Handelen in forex en Contracts for Difference (CFD’s) is zeer speculatief en behelst een aanzienlijk risico op verlies. Dit soort handelen past niet bij alle investeerders, dus u moet er doordrongen van zijn dat u de risico’s volledig begrijpt voordat u begint met handelen. De inhoud op deze website kan veranderen en wordt enkel verstrekt met het oog op het assisteren van bezoekers bij het vinden van informatie over forex en andere financiele instrumenten en produkten. Forexinfo heeft redelijke inspanning verricht om ervoor te zorgen dat deze informatie accuraat is maar garandeert deze accuraatheid niet en accepteert ook geen enkele verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor verliezen of schade die geleden zou kunnen worden door gebruik en/of navolging van deze informatie. Alle informatie op deze website moet daarom worden gezien als 'te gebruiken op eigen risico' informatie.