Topic-icon ichimoku cloud

• HenkB
  • HenkB's Avatar Topic Author
  • Junior Member
  • Junior Member
More
7 years 9 months ago - 7 years 9 months ago #11129 by HenkB
ichimoku cloud was created by HenkB
Goedemiddag forum leden,

Als Jan-Robert live gaat met zijn trades kan ik niet achter blijven.
Sinds een maand of 3 ben ik bezig om de Ichimoku cloud te bestuderen en daar mijn strategie op te bepalen.
Binnenkort zal ik een blog openen hier op Forexinfo en mijn trades met jullie delen gebaseerd op de ichimoku Cloud.

4-uur grafiek:

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• Optiekoning
  • Optiekoning's Avatar
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Jan Robert Schutte is oprichter van CryptoAcamy
More
7 years 9 months ago #11130 by Optiekoning
Replied by Optiekoning on topic ichimoku cloud
Beste Henk,
We juichen jouw initiatief absoluut toe en we zijn benieuwd naar jouw ervaringen. Handel je Live o.b.v. de Ichimoku Cloud Indicator? en zo ja welk time frame?

We zien ernaar uit om je trades/analyses te volgen.

Groetjes,

J.R. ook namens het Forexinfo.nl-team

Over Jan Robert Schutte van CryptoAcademy
Jan-Robert is een ervaren trader en mede-oprichter van CryptoAcademy. Hij handelt actief op de Cryptocurrency markt en deelt zijn trades ook op Forexinfo.nl.

• HenkB
  • HenkB's Avatar Topic Author
  • Junior Member
  • Junior Member
More
7 years 9 months ago - 7 years 9 months ago #11151 by HenkB
Replied by HenkB on topic ichimoku cloud
Goedemiddag Forum Leden,

@ Robert-Jan ik heb een klein micro account op XM ($100 start kapitaal)

Op het seminar van forex-info 2 januari 2016 ben ik voor de eerste keer in aanraking gekomen met de Ichimoku Cloud. Op dat moment vond ik het geen indicator waar ik gebruik van kon maken.
Gaande weg mijn zoektocht naar een strategie waar ik mee uit de voeten zou kunnen ben ik na veel rondzwervingen weer terug gekomen bij de Ichimoku Cloud.
Via de YouTube video’s van ChaoasTrader63 ben ik behoorlijk enthousiast geworden over deze indicator daar hij mij helpt bij het bepalen van mijn trades.
Helaas is het wel zo dat je met de beginners strategie weinig trades kunt zetten daar er aan behoorlijk veel voorwaarden moet worden voldaan, maar deze zijn dan wel erg (hopelijk)profitabel qua pips.
Om de strategie hier uit te leggen gaat wat te ver maar voor informatie wil ik graag terug verwijzen naar ChaosTrader63 website FX at one glance. (Ter informatie ik heb geen financiële belangen hierbij.)

Ik gebruik de cloud op een dag chart en 4 uren chart.
De dagchart gebruik ik om de trend te bepalen en de 4 uren chart is om mijn entry te bepalen.

Met vr gr HenkB.

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.264 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2024, All Rights Reserved

Forexinfo.nl

Handelen in forex en Contracts for Difference (CFD’s) is zeer speculatief en behelst een aanzienlijk risico op verlies. Dit soort handelen past niet bij alle investeerders, dus u moet er doordrongen van zijn dat u de risico’s volledig begrijpt voordat u begint met handelen. De inhoud op deze website kan veranderen en wordt enkel verstrekt met het oog op het assisteren van bezoekers bij het vinden van informatie over forex en andere financiele instrumenten en produkten. Forexinfo heeft redelijke inspanning verricht om ervoor te zorgen dat deze informatie accuraat is maar garandeert deze accuraatheid niet en accepteert ook geen enkele verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor verliezen of schade die geleden zou kunnen worden door gebruik en/of navolging van deze informatie. Alle informatie op deze website moet daarom worden gezien als 'te gebruiken op eigen risico' informatie.