Topic-icon Tegenlicht Documentaires over Forex en Trading

• Jelle
  • Jelle's Avatar Topic Author
  • Administrator
  • Administrator
More
13 years 11 months ago #2278 by Jelle
Luijckx stuurde mij deze lijst met uitstekkende documentaires van Tegenlicht. Sommige gaan over forex -vaak me een bredere kijk op de valuta handel - andere over trading, grondstoffen handel en de mondiale economie. Iedere forex trader doet er goed aan deze documentaires te bekijken. Los van het feit dat ze uitstekend in elkaar zitten, geven ze namelijk ook een stuk verdieping op onderliggende, fundamentele factoren die van invloed zijn -of mogelijk gaan zijn - op de valuta handel.

Altijd goed om over een beetje achtergrond kennis te beschikken, zeker als het zo op een presenteerblaadje wordt voorgeschoteld.

Heb je interessante gedachten naar aanleiding van een van deze documentaires? Zijn er nog andere documentaires over forex, trading etc die in deze lijst thuishoren? Post het dan hieronder!

En nu allemaal, een, twee, drie: DANK JE WEL LUIJCKX! :)

Chinese Bubbel

Money Speed / Inside the blackbo

2011, Het jaar dat de Euro valt

De dag dat de dollar valt

[url=http://tegenlicht.vpro.nl/afleveringen/2010-2011/the-future-of-finance/allah-vrouwen-en-de-bank.html[/url]Allah, vrouwen en de bank[/url]

Schuld en aflossing

Een Griekse tragedie

De toekomst van Europa

Vuil spel om olie

Quants, de alchemisten van Wallstreet

The Chicago sessies

Crash 2008

De nieuwe investeerder

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
13 years 11 months ago - 13 years 11 months ago #2279 by Jonkie76
Je laat er ook geen gras over groeien he? 1 mailtje en hups de thread is alweer in elkaar geflanst.

Nou Luijckx, bedankt manneke! :laugh: En jelle voor de snelle platsing van dit alles.. B)

• m_luijckx
  • m_luijckx's Avatar
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Mechanical Trader - TrendFollower
More
13 years 11 months ago #2280 by m_luijckx
Graag gedaan. Heb sommige zelf al 5x gekeken, Tegenlicht rulllez!

More
13 years 11 months ago #2281 by Jonkie76
Nu nog de tijd vinden om ze allemaal te bekijken :laugh:

More
13 years 11 months ago #2282 by gigagonnie
Replied by gigagonnie on topic Re:Tegenlicht Documentaires over Forex en Trading
Wow, interesting! Ik ga ze zeker een keer bekijken, thanks! Grappig trouwens dat er zo veel Forex gerelateerde onderwerpen in dat programma zitten, nooit geweten! Ik kom niet verder dan de Rekenmeesters! ;-)

• De-TradeManager
  • De-TradeManager's Avatar
  • Premium Member
  • Premium Member
More
13 years 4 months ago #3838 by De-TradeManager
Replied by De-TradeManager on topic Re:Tegenlicht Documentaires over Forex en Trading
Beetje doods dit topic.

De serie Million Dollar traders van de BBC heeft op mij groote indruk gemaakt.
Staat volledig op Youtube.

Hier is vast deel 1 (er zijn er 18)

More
13 years 4 months ago #3839 by Representative
Replied by Representative on topic Re:Tegenlicht Documentaires over Forex en Trading
Like it!

• Jelle
  • Administrator
  • Administrator
More
13 years 4 months ago #3840 by Jelle
+1

Ik zeg kom maar op met die andere 17! :)

More
13 years 4 months ago #3842 by howsberrywoof
Replied by howsberrywoof on topic Re:Tegenlicht Documentaires over Forex en Trading
En mijn partner vind dat ik al zoveel tijd in forex steek..... moet ik oo nog eens 18 delen millionaire trader gaan zitten kijken en een behoorlijk aantal filmpjes van luijckx....

Bedankt mannen. ik ga er even lekker voor zitten.

"A Pip is a Pip, of course, of course, and no one can talk to a Pip of course"

• De-TradeManager
  • De-TradeManager's Avatar
  • Premium Member
  • Premium Member
More
13 years 4 months ago - 13 years 4 months ago #3846 by De-TradeManager
Replied by De-TradeManager on topic Re:Tegenlicht Documentaires over Forex en Trading
Had ik ook.
Heb ik opgelost door samen te kijken. Sindsdien begrijpt zij ook een beetje beter waar ik mee bezig ben.

More
13 years 4 months ago #3847 by Jonkie76
En mijn partner vind dat ik al zoveel tijd in forex steek..... moet ik ook nog eens 18 delen millionaire trader gaan zitten kijken en een behoorlijk aantal filmpjes van luijckx....

Haha, hoezo herkenbaar.. er zitten gewoon te weining uren in een dag om al die informatie die op ons wordt afgevuurd tot ons te nemen..
Lekker als je daarnaast ook fulltime werkt en een gezin met 3 kids moet runnen..

Maar goed we gaan ons best doen.. tx for the tip..

• m_luijckx
  • m_luijckx's Avatar
  • Premium Member
  • Premium Member
More
13 years 4 months ago - 13 years 4 months ago #3848 by m_luijckx
Heb vandaag deze dvd besteld:

• Jelle
  • Administrator
  • Administrator
More
13 years 4 months ago #3849 by Jelle
Ik heb dezelfde weg als Trademanager gekozen, vriendin deelgenoot gemaakt van de wondere wereld van de forex, credit default swaps, macro-economische plaatjes en geo-politieke ontwikkelingen. De Europese schuldencrisis heeft voor haar geen geheimen meer (althans, voor zover die voor mij geen geheimen meer heeft dan :)

More
13 years 4 months ago #3854 by Jonkie76
Gelukkig.... Ze duurden maar tien minuutjes.. Ik heb ze nu allemaal gezien. Ben ik ff blij dat ik niet op hun manier trade. Alle mensen, wat een focus op het nieuws. Ze probeerden daar echt te voorspellen.. Maar wel leuk om te zien!!!

More
13 years 4 months ago #3856 by howsberrywoof
Replied by howsberrywoof on topic Re:Tegenlicht Documentaires over Forex en Trading
Nou ik ben er eens rustig voor gaan zitten. Ben in een keer door de 18 delen heen gegaan. Wat een gave docu! kreeg gewoon de rillingen!

"A Pip is a Pip, of course, of course, and no one can talk to a Pip of course"

• m_luijckx
  • m_luijckx's Avatar
  • Premium Member
  • Premium Member
More
13 years 4 months ago #3867 by m_luijckx
Hier nog een leuke film over de staatsschuld van USA:

De kredietcrisis heeft de wereld voorgoed veranderd en raakt naast banken en andere bedrijven ook de overheid van vrijwel alle landen. Schulden worden een steeds zwaardere last. De Verenigde Staten zijn al jaren koploper in krediet en schuld. De staatsschuld bedraagt op dit moment 9600 miljard dollar. Tel daarbij reeds gedane toezeggingen zoals ziektekosten en pensioenen en je komt aan het astronomische bedrag van 53.000 miljard dollar. Wat is de oorzaak voor de oplopende schulden? Welke risico's kleven er aan de schuld? Kunnen de Verenigde Staten hun schuld nog wel (terug)betalen?

In I.O.U.S.A. wordt de snel groeiende schuld van de federale overheid in de V.S. en de (mogelijke) gevolgen voor de burgers onderzocht. Aan de hand van archiefbeelden, economische gegevens en vele interviews ontstaat een toegankelijk, helder en zeer alarmerend beeld van de economische en financiële situatie in de V.S.. In de film worden ook verschillende toekomst scenario's geschetst en suggesties gedaan om tot gezondere overheidsfinanciën te komen.

Voor iedereen die in meer of mindere mate door de kredietcrisis geraakt is!

(cover: www.bol.com/nl/p/dvd/i-o-u-s-a/1002004007145520/index.html#product_description)

• m_luijckx
  • m_luijckx's Avatar
  • Premium Member
  • Premium Member
More
13 years 4 months ago - 13 years 4 months ago #3868 by m_luijckx
Moneyball and Trend Following

Degene die Trend Following (goed) hebben gelezen weten dat deze stijl van traden goed vergeleken kan worden met baseball. De film 'MoneyBall' laat dit goed zien. Binnenkort in de bios! (17 november)

"The most important lesson of the new film Moneyball (see Chapter 5 of my book Trend Following) is not the concept of using numbers to field a baseball team. The critical lesson is the idea of using numbers only to make investments–otherwise known as trend following". Aldus Michael Covel.

Trailer van de film:

More
13 years 4 months ago #4015 by Paul
Ik heb laatste de gehele serie gezien van de Million Dollar traders die in deze thread is gepost. Is echt een aanrader om te kijken! Wel ff halve dag vrij plannen als je gaat kijken, want begin je aan deel 1 dan stop je niet totdat je klaar bent :)

Voor diegene die het niet heeft gezien; op de website van Lex staan ook nog filmpjes die niet zijn uitgezonden.

Weet iemand nog een vergelijkbare serie waarbij traders bijvoorbeeld live worden gevolgd?

More
13 years 4 months ago #4101 by Jonkie76

More
13 years 4 months ago #4110 by Paul
Thanks!

Deze was wel humor om te zien. Traden in het oude tijdperk. :laugh:

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.192 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2024, All Rights Reserved

Forexinfo.nl

Handelen in forex en Contracts for Difference (CFD’s) is zeer speculatief en behelst een aanzienlijk risico op verlies. Dit soort handelen past niet bij alle investeerders, dus u moet er doordrongen van zijn dat u de risico’s volledig begrijpt voordat u begint met handelen. De inhoud op deze website kan veranderen en wordt enkel verstrekt met het oog op het assisteren van bezoekers bij het vinden van informatie over forex en andere financiele instrumenten en produkten. Forexinfo heeft redelijke inspanning verricht om ervoor te zorgen dat deze informatie accuraat is maar garandeert deze accuraatheid niet en accepteert ook geen enkele verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor verliezen of schade die geleden zou kunnen worden door gebruik en/of navolging van deze informatie. Alle informatie op deze website moet daarom worden gezien als 'te gebruiken op eigen risico' informatie.