Topic-icon Vragen van een beginner

• Maartensterk
  • Maartensterk's Avatar Topic Author
  • Elite Member
  • Elite Member
More
11 years 1 month ago #7309 by Maartensterk
Vragen van een beginner was created by Maartensterk
Beste Forex traders,

Ik ben nu ongeveer een half jaar me aan het verdiepen in forex. Ik heb op forexinfo al veel gelezen en geleerd. na 2 weken op plus500 wat geoefend te hebben, ben ik toch naar markets.com gegaan. Die metatrader werkt voor mij een stuk beter. Ondanks het verlies gaat het steeds beter. Ik heb nu ongeveer 300€ verloren, maar zie dit als leergeld.

Ik probeer nu voor mezelf een trading strategie op te stellen en heb mezelf als doel 100% rendement gesteld op 1 april (geen grap). Is dit realistisch? Of is dit veel te enthousiast? Of verschilt dat heel erg per strategie? Bij winstgevende posities verplaats ik zelf elke keer een klein beetje de stoploss omhoog met genoeg ruimte voor kleine veranderingen. Eigenlijk een beetje hetzelfde als een trailing stop, maar dan handmatig. Is dit slim?

Ik ben nog maar een groentje op trading gebied, maar ben erg leergierig en heb het idee dat ik veel dingen snel oppik. Hopelijk kunnen jullie me helpen met al mijn vragen.

Groet,
Maarten

Price action day trading

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
11 years 1 month ago #7310 by Power
Replied by Power on topic Re:Vragen van een beginner
Hey maarten,

Zo te zien is jou al overkomen wat de meeste mensen zijn overkomen :).
Ik weet niet of je al een money management systeem hebt?
Dit is een belangrijk onderdeel bij het handelen in forex.

Tevens zou je je eigen strategie onder de loep moeten nemen.
Ga eens bij elke trade kijken wat er fout en goed ging.
Wanneer je handelt op een indicator, dan zou je terug kunnen kijken in de grafiek.
Dan zie je vaak al snel genoeg in 1 oog opslag of deze zou werken of niet.
Je moet wel duidelijk in stap signalen en exit signalen bepalen.
Test deze even een tijdje op de Demo en je ziet na 1 a 2 maand of deze voor je werkt.

Soms werkt je systeem niet omdat de beurs niet mee zit.
En de andere keer kan die je flink wat geld op leveren.

More
11 years 1 month ago #7311 by Jelle
Replied by Jelle on topic Re:Vragen van een beginner
He Maarten, welkom op het forum!

Leergeld betalen hoort er inderdaad voor bijna iedereen bij als het gaat om het leren handelen op de forex. Je rendementsdoel van 100% is natuurlijk erg hoog, maar hangt uiteindelijk ook af van je strategie. Als je heel actief handelt en een winstgevende strategie hebt dan is het niet onmogelijk om over je actieve kapitaal (het kapitaal dat je reserveert voor de handel in de forex) een fiks rendement te halen, ik zou alleen toch eerder een wat bescheidener rendementsdoel aanraden, om zo de druk die je op jezelf legt wat te verlagen.

Zelf je stop/loss in de richting van de trade verplaatsen (als handmatige trailing stop) is niet per se verkeerd maar misschien wel lastig om bij te houden, zowel in praktisch als mentaal opzicht. Je zou ook eens kunnen kijken of een automatische trailing stop niet net zo prettig werkt.

Ben het met Power eens dat het belangrijk is om een money management systeem te hebben, zou daar dan ook zeker eens induiken :)

In ieder geval veel succes met handelen en aarzel niet om vragen te stellen, daar is het forum immers voor bedoeld!

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

• SemperAugustus
  • SemperAugustus's Avatar
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Trading met verstand
More
11 years 1 month ago #7324 by SemperAugustus
Replied by SemperAugustus on topic Demo account
Hallo Maarten,

Misschien een achterhaalde opmerking van mij, maar waarom ga je niet wat professioneler oefenen met een cTrader of MetaTrader demo-account. Bij brokers als IC Markets, TradersWay.com of FXCM.com kun je eindeloos ongestraft met oefenaccounts aan de slag.

Daarbij kun je ook de leverage zelf kiezen bij aanvang van zo'n account, alsmede het startkapitaal. Je kunt dus jouw echte startsituatie volledig simuleren.

Heb je je strategie onder de knie, dan ga je dat weer met echt geld toepassen en de demo-account houd je actief voor het aanscherpen van je strategie en het ontwikkelen van nieuwe strategieën.

Zo ben ik althans begonnen, vooral omdat ik ook de nodige zaken geautomatiseerd heb met cTrader.

Succes ermee.

Blogt dagelijks op Forexninja.nl

• Maartensterk
  • Maartensterk's Avatar Topic Author
  • Elite Member
  • Elite Member
More
11 years 3 weeks ago #7384 by Maartensterk
Replied by Maartensterk on topic Re:Vragen van een beginner
Dank voor jullie reacties. Ik ga inderdaad bij een andere broker oefenen met een realistische begin balans.

Ondertussen heb ik ook nog een vraag: alle traders die dit doen voor hun werk. Wat voor studie hebben zij meestal gedaan? Ik wil na me bachelor nog een master bedrijfskunde doen, maar ik begin toch wel een beetje te twijfelen. Ik vind forex en sowieso de beurs en alles eromheen erg interessant.

Price action day trading

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.521 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2024, All Rights Reserved

Forexinfo.nl

Handelen in forex en Contracts for Difference (CFD’s) is zeer speculatief en behelst een aanzienlijk risico op verlies. Dit soort handelen past niet bij alle investeerders, dus u moet er doordrongen van zijn dat u de risico’s volledig begrijpt voordat u begint met handelen. De inhoud op deze website kan veranderen en wordt enkel verstrekt met het oog op het assisteren van bezoekers bij het vinden van informatie over forex en andere financiele instrumenten en produkten. Forexinfo heeft redelijke inspanning verricht om ervoor te zorgen dat deze informatie accuraat is maar garandeert deze accuraatheid niet en accepteert ook geen enkele verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor verliezen of schade die geleden zou kunnen worden door gebruik en/of navolging van deze informatie. Alle informatie op deze website moet daarom worden gezien als 'te gebruiken op eigen risico' informatie.