Topic-icon Met hoeveel pips zou je tevreden moeten zijn

More
11 years 8 months ago #8045 by Pinbarman
Replied by Pinbarman on topic Re:Met hoeveel pips zou je tevreden moeten zijn
Bij welke broker zitten jullie eigelijk, ik handel nl ook op pinbars. ik doen dat op de 4 uren grafiek.
Jullie handelen op de dag grakiek wat eigelijk beter is het probleem echter is dat mijn candle om 02.00 nacht sluit, en ik ga niet elke nacht om 2 uur voor het scherm turen. De pinbarman wil ook slapen.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
11 years 8 months ago #8047 by helwig
Bij WHselfinvest :)

More
11 years 8 months ago #8048 by Pinbarman
Wanneer bepaal je dan je entery point? welk tijdstip?

Ik kom hier op terug ga nu werken. B)

More
11 years 8 months ago #8049 by crosstrader
Replied by crosstrader on topic Re:Met hoeveel pips zou je tevreden moeten zijn
Pinbarman schrijft:

Bij welke broker zitten jullie eigelijk, ik handel nl ook op pinbars. ik doen dat op de 4 uren grafiek.
Jullie handelen op de dag grakiek wat eigelijk beter is het probleem echter is dat mijn candle om 02.00 nacht sluit, en ik ga niet elke nacht om 2 uur voor het scherm turen. De pinbarman wil ook slapen.

:unsure: Gewoon bij WHSelfinvest. :PP

More
11 years 8 months ago #8050 by crosstrader
Replied by crosstrader on topic Re:Met hoeveel pips zou je tevreden moeten zijn
Pinbarman schrijft:

Wanneer bepaal je dan je entery point? welk tijdstip?

Ik kom hier op terug ga nu werken. B)

:) Alsof traden geen werken is :angry:

More
11 years 8 months ago #8051 by Maartensterk
Replied by Maartensterk on topic Re:Met hoeveel pips zou je tevreden moeten zijn
Ik zit bij pepperstone een broker uit Australië. Daily candle sluit bij mij om 23:00 Nederlandse tijd, dan sluiten de beurzen in America en is er voor de forex een dag voorbij. 2 uur is een hele rare tijd dat een daily candle sluit. Dan krijg je ook nooit de goede signalen. Je broker moet ook maar 5 daily candles per week hebben ipv 6 anders krijg je ook verkeerde signalen.
Sommige brokers denken dat zondag een aparte trading dag is, maar dat is echt onzin.

Price action day trading

• dempert
  • dempert's Avatar Topic Author
  • Junior Member
  • Junior Member
More
11 years 8 months ago #8056 by dempert
Ik zit bij Lynx

De daily bar sluit daar om 23:00 uur en NZD pairs 2 uur eerder.

Ik geef opdrachten zo tussen 22:00 uur en 24:00 uur. Aan het eind van de dag gebeurt er niet zoveel meer, dus maakt het volgens mij ook niet zoveel uit.

Instapmoment en stoploss niveau heb ik denk ik wel aardig, maar hoe bepaal je bij winst het juiste moment om uit te stappen?

Handelen jullie met een vaste profit taker?

More
11 years 8 months ago #8058 by Maartensterk
Replied by Maartensterk on topic Re:Met hoeveel pips zou je tevreden moeten zijn
Dat is wel vreemd dat bij paren de candles op andere momenten sluiten..!?

Ik heb mijn fibonacci tool aangepast, zodat ik kan kijken wanneer ik 2,3,4,5 x mijn risk zou behalen. Als ik bij een trade niet 2 x een risk kan halen door een key support level, dan ga ik die trade gewoon niet in.. ook als is de setup nog zo mooi.

Ik wil minimaal 2 x mijn risk halen als TP. Tp hangt heel erg af van support/resistance die op de weg liggen. Soms kan de Risk/reward ratio wel 12 x zijn.. soms maar 2 x.

De stoplos schuif ik vaak naar break-even of 1x me risk als dat het toelaat.

Price action day trading

More
11 years 8 months ago #8062 by Pinbarman
je hebt helemaal gelijk trade is zeker werken, lekker thuis of in het park vogeltjes kijken, achter je laptop lijnjes trekken ect. Wat kan werken als een trader toch leuk zijn. :cheer:

More
11 years 8 months ago #8063 by Pinbarman
Ik handel zelf op de 4 uren grafiek en handel van steun tot weerstand visa versa. Ik enter met twee posities. 1 positie gaat 1:1 er uit en de tweede 1:2 de S/l laat ik liggen. Ik ga pas schuiven met de de s/l en T/p als we in sterke trend zitten, dit laatste komt neer op ervaring. Ik handel in 4 valuta paren gbp/usd, usd/cad, nzd/usd, aud/jpy MM=2%, niet meer dan 1 trade te gelijk. Ik handel gem. 1 x per week. :)

• dempert
  • Junior Member
  • Junior Member
More
11 years 8 months ago #8064 by dempert
Ik schuif de stop ook door naar BE en R1. Daarmee heb je in ieder geval de verlieskant afgedekt.

Ik heb wat meer moeite om te bepalen wanneer ik er aan de profit kant moet uitstappen.

Voorbeeld.

Vandaag ingestapt in NZD.CHF op 0.7682 met een stop op 0.7660. (22 pip)

St 0.7660
BE 0.7682
R1 0.7704
R2 0.7726
R3 0.7748
enz.

ik zie een weerstand op 0.7750 en een volgende misschien wel op 0.7850.

Waar zet je nu je je TP en hou je daar aan vast?

Attachments:

More
11 years 8 months ago #8066 by Maartensterk
Het signaal kan ik niet goed beoordelen met die afbeelding, omdat ik niet heel ver terug kan kijken in de historie. Als ik het zo bekijk zou ik de TP zetten op de top van die hele grote rode bar. dat is de meest recente résistance.. Ik zou inderdaad blijven kijken naar wat er gebeurd bij 0,7750.. Als er op de 4hrs of daily er een enorm tegen signaal komt dan kan je besluiten uit de trade te gaan..

Price action day trading

• dempert
  • Junior Member
  • Junior Member
More
11 years 8 months ago #8070 by dempert
De positie is uitgestopt op BE.

More
11 years 8 months ago #8081 by Pinbarman
Ben het eens met Maartensterk, maar waarom ben je ben long gegaan? de trend is toch tegen op deze grafiek.

More
11 years 8 months ago #8082 by Pinbarman
Hoi Maartensterk,

Wat is je ervaring met deze broker, hoe trade je al bij deze broker? Ik denk er nl over om over te stappen naar deze broker. De spread zijn wel heel strak :) . Heb jij dan een STANDARD Account of RAZOR Account?

More
11 years 8 months ago #8083 by Maartensterk
hee

Ik heb een standaard account. Bij een razor zijn de spreads nog strakker, maar betaal je wel commissie. Standaard is dan voordeliger.

Niet alleen zijn de spreads goed, het is ook een erg betrouwbare broker met een goede klantenservice. Als je een keer last heb van slippage betalen ze het vaak ook nog gewoon terug als je ze een mail stuurt.

Je eerste vraag snap ik niet helemaal.. Hoe ik er trade?!

Groetjes

Price action day trading

• dempert
  • Junior Member
  • Junior Member
More
11 years 8 months ago #8087 by dempert
Pinbarman schrijft:

Ben het eens met Maartensterk, maar waarom ben je ben long gegaan? de trend is toch tegen op deze grafiek.

Op basis van de Pinbar en de steun op 0.7700 (2toppen op het zelfde niveau rond 27-03 en 15-05) verwachte ik een omkeer van de koers.

In eerste instantie gebeurde dat ook, maar uiteindelijk toch uitgestopt op BE, nadat ik de stop verplaatst had naar instapniveau.

De koers hangt nog steeds rond dit niveau
Attachments:

More
11 years 8 months ago #8088 by Maartensterk
dempert schrijft:

Pinbarman schrijft:

Op basis van de Pinbar en de steun op 0.7700 (2toppen op het zelfde niveau rond 27-03 en 15-05) verwachte ik een omkeer van de koers.

In eerste instantie gebeurde dat ook, maar uiteindelijk toch uitgestopt op BE, nadat ik de stop verplaatst had naar instapniveau.

De koers hangt nog steeds rond dit niveau

Als ik het zo bekijk lijkt het in eerste instantie op een counter trend trade. Regel nummer 1 in het traden is toch wel dat je niet tegen de trend in moet traden. Behalve als je echt een heel goed signaal ziet op een key support level. Zelfs dan nog gaat het bij mij vaak fout. De pinbar waar je op heb getrade staat eigenlijk in het luchtledige..

In de grafiek is goed te zien dat de support lijn al doorbroken was door die hele grote rode candle naar beneden. Eigenlijk staat je horizontale lijn verkeerd getekend in mijn optiek.

Als ik de grafiek van dit paar zo bekijk zie ik op het moment niet echt buy kansen. Eerder een keer een sell kans op een goed niveau met een mooi signaal..

Succes

Price action day trading

More
11 years 8 months ago #8089 by Pinbarman
Bedankt voor je reactie, wat ik bedoel met de eerste vraag is, hoeveel jaren trade je bij deze broker?(ik ben voor een gedeelte woordblind, laat soms woorden weg en lees er dan over heen, vandaar).

Welke tradings strategie pas je eigelijk toe? Ik handel volgens price action.

Frankie :)

More
11 years 8 months ago #8090 by Maartensterk
Oo zo. Pepperstone gebruik ik nu ongeveer een jaar denk ik..

Ik doe aan price action day trading

Price action day trading

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.069 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2024, All Rights Reserved

Forexinfo.nl

Handelen in forex en Contracts for Difference (CFD’s) is zeer speculatief en behelst een aanzienlijk risico op verlies. Dit soort handelen past niet bij alle investeerders, dus u moet er doordrongen van zijn dat u de risico’s volledig begrijpt voordat u begint met handelen. De inhoud op deze website kan veranderen en wordt enkel verstrekt met het oog op het assisteren van bezoekers bij het vinden van informatie over forex en andere financiele instrumenten en produkten. Forexinfo heeft redelijke inspanning verricht om ervoor te zorgen dat deze informatie accuraat is maar garandeert deze accuraatheid niet en accepteert ook geen enkele verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor verliezen of schade die geleden zou kunnen worden door gebruik en/of navolging van deze informatie. Alle informatie op deze website moet daarom worden gezien als 'te gebruiken op eigen risico' informatie.